هزینه عصب کشی دندان 

هزینه عصب کشی دندان

عصب کشی برای درمان نمودن دندان های آسیب دیده بسیار مناسب و پرکاربرد می باشد. این روش توسط دندانپزشک و با لوازم مخصوص دندانپزشکی صورت می پذیرد. سوالی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید در این امر این است که هزینه عصب کشی دندان چه مقدار است؟ آیا هزینه عصب کشی دندان بالا است؟ آیا بیمه هزینه عصب کشی دندان را متقبل می گردد؟ 

ما در این مقاله سعی داریم در این مورد صحبت کرده و یک آگاهی نسبی در زمینه هزینه های عصب کشی به شما نشان خواهیم داد. در کلینیک تخصصی دکتر هیلا یوسفی علاوه بر عصب کشی ساده، میتوانید از عصب کشی بدون درد و دندانپزشکی شخصی شده نیز بهره ببرید. با ما تماس بگیرید.

عصب کشی چیست؟

 عصب کشی دندان هنگامی که پالپ دندان به عفونت دچار گردد یا به طور کامل ازبین رفته باشد، انجام می پذیرد. در این روش دندانپزشک پالپ را به طور کامل در بخش تاج و ریشه از بین خواهد برد.

هزینه عصب کشی دندان می تواند با توجه به موارد متفاوتی تعیین گردد. به غیر از این بر هزینه عصب کشی، برخی از هزینه‌های جانبی دیگر همچون: نیاز به روکش هم وجود خواهد داشت که در صورت لزوم و تعیین دندانپزشک توسط او انجام می پذیرد و بر روی هزینه نهایی اضافه می گردد. 

همان‌طور که گفتیم عصب کشی زمانی صورت می پذیرد که پالپ دندان آسیب دیده باشد. پالپ شامل بخشهای داخلی دندان بوده که از عروق خونی، اعصاب و بافت همبند تشکیل گردیده است. این بخش به رشد دندان ها کمک می نماید. اما زمانی که دارای عفونت یا آسیب جدی شده باشد، باید توسط دندانپزشک معاینه و سپس برداشته شود.

برای انجام این روش، دندانپزشک ابتدا بخشهای پوسیده دندان را به طور کامل بر می دارد تا به بخش پالپ بتواند دسترسی پیدا کند.

دندانپزشک پالپ آسیب دیده را به طور کامل برداشته و کانال‌های داخل ریشه را به طور کامل شستشو خواهد داد تا از عفونت پاک گردند. در اخر بخش خالی پالپ و همچنین کانالهای دندان را پر نموده و تاج دندان را ترمیم می نماید.

هزینه عصب کشی دندان

این سوال برای هر فردی که باید عصب کشی دندان انجام دهد پیش خواهد آمد که تعرفه عصب کشی دندان به چه صورت است؟ و چگونه قیمت گذاری می شود.

به طور معمول هزینه های دندانپزشکی نسبت به سایر روش های درمانی بسیار بالا می باشد و گاهی هم در بیمه های درمانی گنجانده نمی شود. برای اینکه بتوان یک برآورد هزینه دقیق داشته باشیم تنها راه  مراجعه به دندانپزشکی می باشد. دندانپزشک ابتدا دندان و شرایط آن را بررسی نموده و میزان آسیبی که به دندان وارد شده است را مشخص می سازد. 

از عواملی که در قیمت و هزینه عصب کشی دندان می توانند تاثیر گذار باشند عبارتند از:

  • احتیاج به روکش داشتن
  • موقعیت دندان آسیب دیده
  • موادی که برای پرکردن دندان استفاده می گردد.
  • پر کردن یک سطحی، دو سطحی و سه سطحی
  • بازسازی کردن دیواره دندان
  • تعداد کانال های دندان
  • احتیاج به روکش داشتن

گاهی پیش می آید دندان دچار آسیب جدی شده و علاوه بر عصب کشی دیواره های آن هم بسیار پوسیده و حساس گردیده باشد. در این شرایط دندانپزشک پس از انجام دادن عصب کشی و پر نمودن دندان اقدام به انجام روکش دندان می نماید. اگر دندان علاوه بر عصب کشی به روکش هم احتیاج داشت، هزینه درمان هم افزایش پیدا خواهد نمود. 

موقعیت دندان آسیب دیده

از دیگر عواملی که روی هزینه عصب کشی دندان می تواند تاثیر داشته باشد، موقعیت و محل قرار گیری دندان آسیب دیده است.

 کار نمودن بر روی دندانهای جلویی برای دندانپزشک کاری ساده تر از دندان های عقبی می باشد و به علت همین موضوع و دسترسی آسان به طور معمول هزینه کمتری به عنوان دستمزد در نظر گرفته می شود.

همچنین انجام عصب کشی دندان ۷ به دلیل اینکه در عقب ترین مکان دندان قرار دارد دشوار بوده و هزینه عصب کشی آن هم افزایش پیدا خواهد نمود. 

هزینه عصب کشی دندان

موادی که برای پرکردن دندان استفاده می گردد.

نوع موادی که برای پر نمودن دندان انتخاب و استفاده می گردد هم می تواند روی هزینه عصب کشی دندان تاثیر بگذارد. 

به طور کلی دو نوع ماده آمالگام و کامپوزیت وجود داشته که هر کدام به منظور موارد خاصی استفاده می گردد. 

آمالگام ماده‌ای نقره‌ای رنگ و بسیار مقاوم می باشد که رنگی مشابه دندان های واقعی ندارد و از زیبایی کمتری برخوردار می باشد. به همین جهت از این ماده به منظور پر نمودن دندان های خلفی استفاده می گردد.

اما کامپوزیت ماده‌ای همرنگ دندانهای اصلی بوده و با حفظ اصول زیبایی دندان به کار خواهد رفت. این ماده به علت همرنگ بودن به طور معمول در دندانهای جلویی استفاده می گردد. البته این را هم متذکر شویم این ماده دوام بسیار کمتری نسبت به آمالگام خواهد داشت.

پر کردن یک سطحی، دو سطحی و سه سطحی

از دیگر عواملی که می تواند روی قیمت هزینه عصب کشی دندان تاثیر بگذارد پر نمودن یک سطحی دو سطحی و سه سطحی می باشد.

در صورتی که دندان بیشترین میزان پوسیدگی و آسیب را به همراه داشته باشد، احتیاج به پر نمودن سه سطحی خواهد داشت و در صورتی که کمترین میزان آسیب دیدگی را داشته باشد، به ترمیم یک سطحی احتیاج خواهد داشت.

بازسازی کردن دیواره دندان

اگر به غیر از پالپ دندان، دیواره هم دچار آسیب دیدگی و پوسیدگی گردیده باشد، بایستی با کمک دندانپزشک بازسازی گردد. به بازسازی نمودن دیواره دندان، بیلداپ می گویند. بیلداپ هم با دو ماده آمالگام و کامپوزیت انجام می پذیرد.

تعداد کانالهای دندان آسیب دیده

قیمت عصب کشی دندان طبق کانال های دندان محاسبه می گردد.

دندانها به طور معمول یک کاناله، دو کاناله و سه کاناله می باشند. هر چه تعداد کانالها بیشتر باشد، برای ترمیم و عصب کشی احتیاج به زمان بیشتری خواهد بود. در نتیجه هزینه درمان آنها هم بیشتر می شود. دندانهای عقبی به صورت سه کاناله و دندان های جلویی به صورت تک کاناله می باشند.

جمع بندی هزینه عصب کشی دندان

از دغدغه هایی که باعث می شود تا برخی افراد برای درمان درد دندان خود به دندانپزشکی مراجعه نکنند وجود هزینه های بالا دندانپزشکی می باشد. قیمت عصب کشی دندان بسته به برخی از موارد می تواند هزینه آنچنانی را برای بیمار دربر داشته باشد. 

 برای آنکه بتوانید قیمت تعیین شده عصب کشی دندان آسیب دیده خود را داشته باشید می توانید با مراجعه دندانپزشکی و معاینه دندان آسیب دیده با دندانپزشک مشورت و برآورد هزینه عصب کشی دندان خود را داشته باشید.

پیام بگذارید

تماس با ما