ایمپلنت فوری چیست و چه کاربردی دارد؟

ایمپلنت فوری

در صورت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و در نتیجه ایجاد پلاک و تجمع باکتری ها دندان ها دچار پوسیدگی می شوند و استحکام خود را از دست می دهند و در نتیجه دندان جدید باید جایگزین شود تا در هنگام خوردن و جویدن غذا با مشکل مواجه نشوید و همچنین با داشتن طرح لبخندی زیبا اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند. ایمپلنت دندان یکی از روش های جایگزینی دندان می باشد که به صورت فوری نیز انجام می شود. در ادامه به طور کامل در مورد ایمپلنت فوری خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان

برای جایگزین نمودن دندان از دست رفته از سه روش بریچ دندان، دندان مصنوعی و ایمپلنت دندان استفاده می شود. ایمپلنت دندان به این صورت است که بر روی لثه چند برش کوچک زده می شود و با قرار دادن پایه ایمپلنت درون لثه و جوش خوردن آن با استخوان فک می توان تاج دندان را وصل کرد و یک دندان طبیعی داشت. جنس پایه های ایمپلنت از جنس تیتانیوم می باشد و هیچ گونه حساسیتی ایجاد نخواهد نمود. زمان انجام ایمپلنت سنتی کمی طولانی و زمان‌بر است و بهتر است از روش های دیگری چون ایمپلنت فوری یا ایمپلنت دیجیتال استفاده کرد.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری بهترین روش برای جایگزین کردن دندان از دست رفته می باشد و برای دندان هایی که فاقد ریشه هستند مناسب می باشد. ایمپلنت فوری یک روزه انجام می شود و به صورت پیچ هستند که درون استخوان قرار می گیرند. ساید گمان کنید که ایمپلنت یک روزه دوام بالایی ندارد و هزینه الکی برای آن پرداخت می شود. اما اینگونه نیست و ایمپلنت فوری دندان روش عالی است که در کوتاهترین زمان انجام می شود.

برای انجام این نوع ایمپلنت در ابتدا برشی بر روی لثه ایجاد می شود و با قرار دادن پیچ ایمپلنت و اتصال پروتز دندان، دندانی سالم و طبیعی خواهید داشت. به طور کلی بعد از گذاشتن پیچ و پایه ایمپلنت یک روکش موقت قرار داده می شود و بعد از چند ماه پروتز دندان دائمی قرار خواهد گرفت. باید بدانید که ایمپلنت فوری بیشتر برای دندان های جلویی امکان پذیر است که خالی بودن آن ظاهر خوبی ندارد و بیشتر در معرض دید هستند.

مزایای ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری بیشتر برای دندان های جلویی استفاده می شود و برای زیبایی بخشیدن به ظاهر مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مزایای ایمپلنت فوری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

طول درمان کم

وقتی ایمپلنت فوری انجام می دهید به مراجعه چندباره به مطب دندانپزشک احتیاجی نیست و در یک جلسه کاشت ایمپلنت به پایان می رسد. همچنین میزان برش نیز کم می باشد و در سریع ترین زمان دروان نقاهت به پایان می رسد.

نداشتن عوارض

شاید فک کنید گذاشتن روکش موقت در طولانی مدت منجر به بروز مشکل برای شما می شود و ما این اطمینان را به شما می دهیم که گذاشتن روکش موقت برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد و هیچ گونه عوارضی برای شما نخواهد داشت.

حفظ بافت لثه

در این روش به هیچ وجه شاهد تحلیل بافت لثه نخواهيد بود و حتی پایه های تیتانیومی مانع از این کار خواهند بود.

کاهش بار روانی در بیمار

از دست دادن خصوصا دندان های جلویی در کاهش اعتماد به نفس نقش زیادی دارند و بر روی بیمار بار روانی بالایی قرار می‌گیرد. این افراد می توانند با انجام ایمپلنت فوری این با روانی را از بین ببرند و اعتماد به نفس خود را به دست آورند.

ماندگاری بالا

ایمپلنت به طور کلی از روش های دیگر مقاومت تر است و با رعایت برخی مراقبت ها سالیان سال می توان از آن استفاده کرد.

راحتی در انجام ایمپلنت

در حین عمل با تزریق بیهوشی دردی احساس نخواهید کرد و همچنین حفره های کوچکی در لثه ایجاد شده است که با استفاده از مسکن درد آن آرام می شود و در یک روز دندانی طبیعی خواهید داشت.

ایمپلنت فوری

معایب ایمپلنت دندان فوری

ایمپلنت دندان فوری بسیار خوب و پرفایده است اما معایبی نیز دارد که با رعایت نکات مراقبتی امکان اتفاق آنها بسیار کم می باشد. این معایب عبارتند از:

همانطور که گفته شد روکش موقت بر روی دندان قرار داده می شود تا پروتز دندان دائمی بعد از چند ماه آماده شود. در این مدت امکان شکستگی وجود دارد و بهتر است مراقبت بیشتری اعمال گردد.

همچنین روکش موقت دندان باید به خوبی نصب شده باشد و در عیر این صورت مشکل آفرین خواهد بود.

در انجام ایمپلنت فوری تاج باید با تکنیک دقیقی به لثه متصل شود و در غیر اینصورت پایه ایمپلنت در لثه حرکت می کند و در نتیجه شکست در دندان رخ می دهد.

افرادی که استخوان های فک قوی ای دارند می توانند از این نوع ایمپلنت استفاده کنند. فک پایین از مقاومت بیشتری نسبت به فک بالا برخوردار است و دندان هایی که در فک پایین از دست رفته اند را می توان با این روش بازگرداند.

جوش نخوردن پروتز فلزی با استخوان فک نیز از احتمالات محال است که ممکن است در برخی افراد رخ دهد.

بهترین زمان انجام ایمپلنت دندان فوری

برای انجام این روش باید با دندانپزشک مشورت کرد و دندانپزشک زمان مناسب را مشخص می کند‌. بیشتر دندانپزشکان بهترین زمان را برای کاشت دندان همزمان با کشیدن دندان قبلی می دانند. به طور کلی در هنگام انجام ایمپلنت فوری باید عواملی متعددی نظیر ارتفاع، تراکم و پهنای استخوان فک بررسی شود که با کمک اشعه ایکس این بررسی ها امکان پذیر می باشد. همچنین استفاده از اشعه ایکس و سی تی اسکن به پزشک در انتخاب محل کاشت نیز کمک زیادی خواهد نمود.

هزینه ایمپلنت دندان فوری

هزینه ایمپلنت فوری به شرایط خاص بیمار بستگی دارد و با قرار گرفتن در شرایط متفاوت هزینه انجام این نوع ایمپلنت نیز متغیر خواهد بود. به طور کلی می توان گفت که با توجه به سختی قرار گیری ایمپلنت در استخوان فک، انجام سینوس لیفت یا باز سازی استخوان هزینه متفاوت می باشد. برند ایمپلنت و کشوری که این پروتزها را تولید کرده است که در افزایش قیمت آن نقش دارد. این روش هزینه بیشتری نسبت به نمونه قدیمی و سنتی خود دارد، اما در مقایسه با زیبایی که به شما هدیه می دهد قیمت زیاد ملاک نیست.

جمع بندی نهایی

دندان ها در اثر عوامل مختلفی از بین می روند و ظاهر نازیبایی ایجاد می کنند. امروزه روش های زیادی وجود دارد که کمک می کنند تا دندان از دست رفته خود را بازیابی کنید. ایمپلنت فوری از جمله روش های جدید دندانپزشکی است که در یک روز دندانی طبیعی و جدید خواهید داشت. این روش بیشتر برای دندان های جلویی مناسب است و به این صورت است که در لثه حفره ای ایجاد می شود و پیچ پروتز در داخل فک و استخوان فک قرار داده می شود و تاج موقتی ای بر روی آن قرار می گیرد و بعد از چند ماه پروتز موقت برداشته و پروتز دائمی قرار داده می شود.

از جمله مزایای ایمپلنت فوری می توان به حفظ بافت لثه، طول درمان کم، ماندگاری بالا، راحتی و کم بودن درد و … اشاره نمود. البته باید مراقبت های اولیه انجام شود تا پروتز موقت دچار شکستگی نشود و همچنین به مراکز معتبر مراجعه شود تا طبق اصول و تکنیک دقیق انجام شود و پایه ایمپلنت در لثه حرکت نکند. همچنین باید بدانید که ایمپلنت برای افرادی که استخوان فک مستحکمی دارند مناسب است و فک پایین برای انجام این عمل بهتر می باشد. هزینه ایمپلنت دندان فوری نیز متفاوت می باشد و با توجه به برند و کشور سازنده پروتز، سخت قرار گرفتن در فک و انجام سینوس لیفت و … سنجیده می شود.

پیام بگذارید

تماس با ما