ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال

امروزه در علم پزشکی روش های به روز و جدید زیادی انجام می گردد.خصوصا در دندانپزشکی که از روش های مدرن و جدیدی استفاده می شود. ایمپلنت دیجیتال یکی از روش های جایگذاری دندان می باشد و شما می توانید دندان های از دست داده خود را دوباره بازیابید. در این مقاله می خواهیم در مورد ایمپلنت دیجیتال به طور کامل با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ و … را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

ایمپلنت سنتی

چندین سال است که دندان مصنوعی و بریج جای خود را به ایمپلنت دندان داده اند و در صورتی که دندان خود را از دست بدهید می توانید با این روش دندانی سالم را جایگزین کنید و جویدن و خوردن غذا برای شما آسان می گردد. ایمپلنت نوعی جراحی است و با سوراخ کردن و برش دادن قسمت فک پروتزی از جنس تیتانیوم را به استخوان فک متصل می کنند و بعد از چند وقت که اتصال پایه و استخوان صورت گرفت تاج دندان نصب می شود. حال آنکه ایمپلنت خود مزایای زیادی دارد انا ایمپلنت دیجیتال روشی مدرن تر است امروزه بیشتر از روش سنتی از آن استفاده می شود.

ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال در کل شبیه به ایمپلنت سنتی است اما در جزء تفاوت هایی وجود دارد. در این روش دندان هایی طبیعی به شما هدیه می شود که با کمک استخوان فک نگه داشته شده اند و با مراقبت درست مادام العمر می باشند. این روش بسیار سریع انجام می شود و نیازی به انتظار زیاد وجود ندارد. در روش ایمپلنت دندان دیجیتال برای بررسی وضعیت استخوان فک و موقعیت عصب ها از شبیه سازی کامپیوتری استفاده می گردد و جراح دندانپزشک برش ها کوچکی را بر روی فک ایجاد می کند و در نتیجه هر چه برش جزئی تر باشد درد کمتری به سراغ فرد می آید و دوران نقاهت آن نیز کمتر می باشد.

همچنین در طی عمل یک راهنما دقیق روی دندان قرار داده می شود تا در صورت بروز هر گونه آسیب به عصب یا دندان های اطراف، شما را متوجه کند و همچنین برش های نازک و کوچکی را بر روی لثه ایجاد نمایید.

به طور کلی روش کاشت دندان با ایمپلنت اینگونه است که یک ریشه از جنس تیتانیوم خواهید داشت که ریشه در استخوان فک قرار گرفته است و همچنین از تاج سرامیکی آرایشی نیز بهره برده است. تیتانیوم با بدن سازگار می باشد و هیچگونه حساسیتی برای شما ایجاد نخواهد کرد و به هیچ وجه سمی نیست. همچنین تاج دندان سرامیکی همانند دندان های طبیعی درخشنده و قوی هستند و استحکام بالایی دارند.

لازم به ذکر است که پایه ایمپلنت دیجیتال به استخوان فک جوش می خورد و در صورتی که استخوان فک شما به دلیل بیماری پریودنتال و … تحلیل رفته باشد کاشت دندان امکان پذیر نیست و ابتدا باید پیوند استخوان انجام دهید و سپس کاشت به روش ایمپلنت صورت گیرد.

مزایای ایمپلنت دیجیتال

مزایای ایمپلنت سنتی و دیجیتال شبیه به هم می باشد و نمونه دیجیتال یک سری مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت‌.

ظاهر طبیعی دندان

دندان های ایمپلنت شده همانند دندان طبیعی فرد می باشد و طبق سایز و اندازه و دندان قبلی انجام می شود. همچنین رنگ آن نیز متناسب با دیگر دندان تعیین می گرد‌د.

عملکرد طبیعی

با انجام این نوع کاشت دندان ها عملکرد طبیعی خواهند داشت و عمل جویدن خوردن بدون هیچ گونه مشکلی انجام می شود.

نیاز به مراقبت خاص ندارد

این دندان چندان مراقبتی احتیاج ندارند و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه بهتر است صورت گیرد.

ایمپلنت دیجیتال

استخوان فک را برای حفظ ساختار فک تحریک می کند.

با گذشت سن امکان تحلیل استخوان وجود دارد با گذاشتن پایه ایمپلنت شما می توانید ساختار صورت خود را حفظ نمایید.

مادام العمر می باشد.

طبق اطلاعات به دست آمده طول عمر این روش کاشت بسیار زیاد است و بیش از ۳۰ سال می باشد.

در بالا به مزایای مشترک با نمونه سنتی پرداختیم و در ادامه می خواهیم به مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال بپردازیم.

رویه کوتاه‌تر

مدت زمان انجام نوع دیجیتال کمتر می باشد و حدود ۱۵ دقیقه به طول می انجامد که به دلیل بررسی های ابتدایی می باشد. این در صورتی است که نوع سنتی حداقل دو ساعت طول می کشد و بررسی ها بعد از برش دادان لثه صورت می گیرد و وقت گیر است.

سریعتر گذاشتن دندان

در همان روز انجام ایمپلنت دندان دیجیتال دندان موقت در جای خود قرار می گیرد و بین ۵ تا ۷ روز نصب آن طول می کشد. در روش سنتی حداقل۱۲۰ روز زمان نیاز است.

درد کمتر و راحتی بیشتر

به دلیل برش های کوچک نیازی به بخیه ندارد و این برش ها درد کمی  دارند و امکان بروز عفونت، تورم و خونریزی وجود ندارد. همچنین در انجام جراحی فرد بیهوش می شود و در طی عمل متوجه چیزی نخواهد بود.

مراجعه کمتر به دندانپزشکی

در ردش سنتی حداقل باید ۷ بار به مطب دندانپزشک مراجعه نمایید تا ایمپلنت آماده شود. ولی در نمونه دیجیتال با کمک مدل دیجیتال برنامه ریزی انجام می شود و حداکثر سه بار به دندانپزشکی مراجعه می کنید.

برنامه ریزی کلی

قبل از برش دادن تمام برنامه ریزی ها انجام شده است و احتمال اینکه تاج دچار مشکل شود و کوتاه و بلند باشد به هیچ وجه رخ نمی دهد.

دقت و ثبات بالا

همانطور که گفته شد ابتدا برنامه ریزی دقیقی انجام می شود و برش ها بادقت لازم انجام می گردند و میزان انحراف ایمپلنت در این روش فقط ۰/۹ درجه است و در روش سنتی این انحراف بین ۲.۵ تا ۴.۹ درجه می باشد.

قیمت ایمپلنت دندان دیجیتال

قیمت ایمپلنت دیجیتال کمی بیشتر می باشد و با توجه به برند پروتز، نوع و ساختار متفاوت است. همچنین امکان انجام لیفت سینوس، بلیچینگ و … نیز وجود دارد که هزینه بیشتری باید پرداخت کرد. پیوند استخوان در صورت تحلیل استخوان فک نیز تاثیر گذار می باشد.

جمع بندی نهایی

علم پزشکی پیشرفت بالایی داشته است و در دندانپزشکی نیز همینطور است و شما می توانید در ۱۵ دقیقه دندان از دست رفته خود را بازیابی کنید. ایمپلنت دیجیتال این امکان را فراهم می سازد که در زمان کوتاه و با درد کمی دندان جدید جایگزین کنید و بهترین زمان برای انجام کاشت دندان بعد از کشیدن دندان می باشد و بلافاصله می توانید دندان جدید را جایگزین نمایید.

در روش سنتی ایمپلنت زمان زیادی برای جراحی صرف می شود اما در روش دیجیتال با انجام شبیه سازی کامپیوتری و برنامه ریزی های دقیق در کوتاهترین زمان انجام می گردد. از جمله مزایای دیگر ایمپلنت دندان دیجیتال می توان به حفظ ساختار فک، مادام العمر بودن، سریعتر گذاشتن دندان، راحتی زیاد و مراجعه کمتر به دندانپزشکی اشاره کرد.

هزینه این نوع ایمپلنت کمی بالاست و با توجه به برند سازنده و ساختار دندان متفاوت می باشد. همچنین در صورت تحلیل استخوان به دلیل بیماری پریودنتال و … بابد ابتدا پیوند استخوان صورت گیرد. همچنین امکان لیفت سینوس و بلیچینگ و … نیز وجود دارد که بر روی قیمت تاثیر دارند.

پیام بگذارید

تماس با ما