عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

عمر ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در حدود ۵۰ سال است که جایگزین دندان مصنوعی شده است و می توان در صورت از دست دادن دندان از این روش استفاده کرد. عمر ایمپلنت دندان از دیگر روش ها بیشتر است و می توان گفت با مراقبت درست تا آخر عمر دوام دارد. در این مقاله می خواهیم در مورد عمر ایمپلنت دندان بپردازیم. با ما همراه باشید.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ و … را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان برای افرادی که دندان های خود را از دست داده اند مناسب می باشد و در صورتی که استخوان فک سالم باشد بدون هیچ اختلالی در روند انجام ایمپلنت دندانپزشک می تواند کار خود را انجام دهد. اما در صورت تحلیل رفتن و کافی نبودن استخوان در ابتدا باید پیوند استخوان انجام داد و سپس ایمپلنت را نصب نمود.

ایمپلنت پیچ کوچک تیتانیومی می باشد که درون فک جای می گیرد و سپس روکش و تاج دندان بر روی آن قرار می گیرد. این روش امروزه طرفداران زیادی دارد و برای بزرگسالان مناسب می باشد و به دلیل اینکه ساختار استخوانی کودکان در حال رشد است این روش برای کودکان پیشنهاد نمی شود. عمر ایمپلنت دندان با توجه به مراقبت های انجام شده تا آخر عمر می باشد و کمتر مشکلی اتفاق می افتد.

  • ایمپلنت دندان برای افراد زیر صورت نمی گیرد.
  • افرادی که دخانیات مصرف می کنند.
  • افرادی که باید داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند.
  • کسانی که جدیدا پرتو درمانی انجام داده اند.

انواع ایمپلنت دندانی

ایمپلنت انواع مختلفی دارد که برای افراد مختلفی انجام می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

ایمپلنت زیگوماتیک

برخی افراد هستند که دچار کمبود شدید استخوان هستند و برای جایگذاری دندان باید از استخوان های فوقانی صورت کمک گرفت. به این روش ایمپلنت زیگوماتیک گفته می شود که زیگوما استخوان گونه است و به همین دلیل این روش را با این نام می خوانند. وقتی دندان های بالایی به طور کل باید ایمپلنت شود از این روش بهره می برند و می توان گفت که برای یک دندان استفاده نمی شود. به دلیل یکجا قرار دادن دندان ها هزینه کمتری نسبت به ایمپلنت های تکی دارد.

ایمپلنت AII-on-4

در آیت روش از ۴ پایه ایمپلنت استاندارد استفاده می شود تا یک پل قوس کامل در محل قرار گیرد.به طور کلی ۸ ایمپلنت قرار می گیرد و روش سریعتر و مقرون به صرفه تری می باشد.

ایمپلنت کوتاه

ایمپلنت های کوتاه بسیار کوتاه و لاغر هستند و کوچک بودن آنها با توجه به نمونه های استاندارد مشخص است‌.

عمر ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت نسبت به روش های دیگر از مزایای بیشتری نیز برخوردار است که عبارتند از:

ماندگاری بیشتر و عمر ایمپلنت دندان

عمر ایمپلنت دندان بیشتر از دیگر روش هاست و می توان گفت مادام العمر می باشد و هیچ گونه شکستگی و مشکلی در هنگام غذا خوردن و … رخ نمی دهد.

نصب راحت

این روش به راحتی نصب می شود و در فضای خالی دندان از دست رفته در داخل فک جای می گیرد.

استحکام بالا

به دلیل استحکام بالایی که دارد دیگر نگران شکستگی و پوسیدگی آن نخواهید بود و می توانید انواع غذاها را بدون هیچ گونه استرسی بخورید.

اندازه استاندارد همانند دندان های دیگر

همانند دندان های دیگر و همچنین دندان جایگزین شده می باشد و به صورت استاندارد ساخته می شود.

بدون شل شدن و لیز خوردن

بعد از چسباندن دندان ها دیگر نمی توان آن را برداشت و به هیچ وجه دچار شل شدگی و لق شدن نخواهند شد.

زیبایی دندان

وقتی با ایمپلنت دندان جدید جایگزین می کنید زیبایی دندان ها همانند روز اول می شود و در هنگام حرف زدن، خندیدن لزومی به پنهان کردن دندان های خود ندارید.

عدم پوسیدگی دندان

به دلیل پایه های از جنس تیتانیوم و پروتز و تاج درست شده از تاج مصنوعی امکان پوسیدگی دندان وجود ندارد.

عمر ایمپلنت دندان

ایمپلنت امروزه بسیار باب شده است و بیشتر افراد به دلیل ماندگاری بالایی که دارد از آن برای جایگزین نمودن دندان از دست رفته خود استفاده می کنند. به طور کلی با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت های جزئی می توانید تا آخر عمر بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

خطرات انجام ایمپلنت

برای انجام ایمپلنت از بی حسی موضعی و یا آرامبخش استفاده می شود و بعد از جراحی تا چند روز درد کمی را متحمل خواهید شد و با رعایت برخی موارد نظیر خوردن غذاهای نرم و … از بروز مشکلاتی چون عفونت محل ایمپلنت، آسیب به عصب دهان و … جلوگیری نمایید.

مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت دندان

همانند دندان های طبیعی باید مراقبت صورت گیرد تا صدمه احتمالی به دندان وارد نشود. پس بهتر است روزانه دو بار دندان ها را مسواک بزنید. روزانه یک بار نخ دندان بکشید. همچنین هر ۶ ماه به مطب دندانپزشک برای بررسی دندان ها مراجعه کنید.

جمع بندی نهایی

ایمپلنت از جمله روش های جایگزینی دندان در دندانپزشکی است که امروزه بسیار از آن استفاده می شود و می توان گفت به دلیل عمر ایمپلنت دندان می باشد که مادام العمر می باشد و هیچ گونه مشکلی به وجود نمی آورد. پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم می باشد که با بدن سازگار است و در داخل فک به استخوان فک متصل می شود و سپس تاج دندان که از مواد مصنوعی ساخته شده است بر روی آن قرار می گیرد. ایمپلنت برای افراد سیگاری، افرادی که پرتو درمانی انجام داده اند و افرای که داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند مناسب نمی باشد.

همچنین ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد که می توان به ایمپلنت زیگوماتیک، ایمپلنت AII-on-4 و ایمپلنت کوتاه اشاره کرد. از جمله مزایای ایمپلنت دندان نیز می توان به نصب راحت، عمر بالای ایمپلنت دندان، استحکام بالا، عدم پوسیدگی، اندازه استاندارد و زیبایی پرداخت. در هنگام جراحی ایمپلنت بی حسی موضعی یا تزریق آرام بخش انجام می گیرد و احتمال اینکه بعد از جراحی درد داشته باشند وجود دارد. پس بهتر است در چند روز ابتدایی غذاهای سفت نخورید تا محل جراحی دچار عفونت و آسیب نشود.

مراقبت از ایمپلنت دندان را فراموش نکنید و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را در دستور کار خود قرار دهید. همچنین باید هر ۶ ماه به دندانپزشک برای بررسی دندان ها مراجعه کنید.

پیام بگذارید

تماس با ما