اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

لبخندی زیبا، ظاهری زیبا می سازد و ممکن است برخی افراد به دلیل نامرتبی دندان ها از لبخند زدن خجالت بکشند. این عدم اعتماد به نفس موجب پنهان نمودن دندان ها از دیگران می شود‌. طرح لبخند با انجام ارتودنسی اصلاح می شود و می توان با مراجعه به ارتودنتیست این مشکل را برطرف نمود. در این مقاله به اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ و … را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

طرح لبخند زیبا

برای اینکه طرح لبخندی زیبا داشته باشید باید اجزاء صورت و شکل دندان ها هماهنگ باشند و اگر در فرم لثه، طول دندان ها، فاصله دندان ها و برجستگی های دندان تغییراتی ایجاد شود شما لبخند زیبایی خواهید داشت. خط لبخند از لبه دندان های جلویی فک بالا گذر خواهد نمود و با لبه فوقانی لب پایین موازی خواهد بود. طرح لبخند اگر به سمت پایین انحنا داشته باشد چهره را شاداب تر نشان می دهد. همچنین طرح لبخند صاف نمایانگر سایش دندان و افزایش سن می باشد.

اجزای طرح لبخند

طرح لبخند اجزائی دارد که عبارتند از:

نسبت دیده شدن دندان های ثنایا

دندان های ثنایا در آقایان کمتر دیده می شود و آقایان در هنگام لبخند زدن دندان های پایینی را بیشتر نشان می دهند. این امر در زنان برعکس است و در هنگام لبخند زدن دندان های ثنایا نمایان می شوند‌. همچنین ردیف بودن دندان ها، رنگ دندان ها، ابعاد دندان ها و ‌‌‌‌‌‌…بر دیده شدن دندان های ثنایا می انجامند.

میزان دیده شدن لثه

اگر لثه ها در حد طبیعی دیده شوند  زیبایی لبخند را چند برابر می کنند. البته نشان دادن بیش از حد لثه نیز لبخند را بی روح خواهد کرد.

قوس لبخند

قوس لبخند ایده آل دو جزء دارد که یک قوس از اتصال لبه دندان های ثنایای بالا ایجاد خواهد شد و قوس دوم در هنگام لبخند زدن بر روی لب پایین شکل می گیرد. در هنگام لبخند زدن این دو قوس باید هماهنگ و موازی باشند. اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی این دو قوس را هماهنگ د موازی می کند‌.

فضای منفی

فضاهای تاریک و سیاه که در هنگام لبخند زدن در گوشه های دهان دیده می شود را فضای منفی می گویند. ایجاد فضای منفی به اندازه دهان، اندازه دندان ها و پهن بودن قوس دندانی بستگی دارد و پس میزان آن در هر کس متفاوت می باشد. کم بودن و حتی زیاد بودن این فضا بر طرح لبخند تاثیر خواهد گذاشت.

پهنای لبخند

هر چه پهنای لبخند بیشتر باشد تاثیر زیادی بر جذابیت لبخند خواهد گذاشت. این پهنا با توجه به قوس بالا تعیین می گردد و در صورت اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی می توان بر زیبایی لبخند بیفزایید.

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

چگونگی اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

برای ارتودنسی طرح لبخند ابتدا باید به مرکز معتبری برای انجام این کار مراجعه نمود. ارتودنتیست ابتدا در مورد کارهایی که می خواهد انجام دهد به شما مشاوره خواهد داد و سپس درمان را شروع می کند.

در ابتدا بیمار باید برای جرم گیری و رفع پوسیدگی دندان ها به دندانپزشک مراجعه کند و سپس ارتودنسی انجام می گیرد. ارتودنتیست براکت های مخصوص را بر روی دندان نصب می کند و برای شما نحوه نگهداری از آن را توضیح می دهد. به دلیل فشاری که براکت ها به دندان وارد می کنند درد جزئی وجود دارد که بعد از مدتی برای شما عادی می شود.

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی حدودا دو سال طول می کشد. البته میزان و شدت ناهنجاری و مشکلات دهان در دوره درمان تاثیر دارند‌.

آیا ارتودنسی طرح لبخند عوارض دارد؟

در صورت عدم مراقبت درست از ارتودنسی امکان بروز عوارض جانبی وجود دارد و باید بدانید که در این دوره درمانی بهداشت دهان و دندان خود را به تعویق نیاندازید تا دچار پوسیدگی دندان و … نشوید.

مراقبت های بعد از انجام ارتودنسی طرح لبخند

بعد از انجام ارتودنسی یک سری مراقبت ها و اقدام هایی باید انجام گیرد که عبارتند از:

  • از مسواک مخصوص ارتودنسی استفاده کنید و روزانه نخ دندان بکشید.
  • از ضربه خوردن براکت ها جلوگیری نمایید.
  • در هنگام ورزش کردن از محافظ های دهان و دندان استفاده کنید.
  • ارتودنسی های متحرک را در هر بار برداشتن تمیز کرده و درون محفظه مخصوص قرار دهید.
  • خوردن غذاهای سفت همانند ذرت، سیب، هویج به هیچ وجه توصیه نمی شود.
  • غذاهای چسبنده ای مانند شکلات و … مصرف نشود.
  • مراجعه به دندانپزشک برای بررسی ارتودنسی در زمان مناسب انجام شود.

آیا در ارتودنسی اصلاح طرح لبخند نیازی به کشیدن دندان می باشد؟

برای اینکه دندان ها فضای کافی برای حرکت داشته باشند و مرتب در کنار یکدیگر قرار بگیرند باید یک یا چند دندان کشیده شود. البته در همه افراد اینگونه نیست و برخی از مردم نیاز به کشیدن دندان دارند‌.

هزینه اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

هزینه اصلاح طرح لبخند با این روش به میزان ناهنجاری دندان ها بستگی دارد همچنین میزان مهارت و و متخصص انتخابی شما نیز در تعیین قیمت نقش دارد.

جمع بندی نهایی

لبخند به زیبایی بیشتر چهره کمک می کند و صورت را شاداب نشان می دهد. حال آنکه به دلیل نامرتبی دندان ها، ناهنجاری فک و … خط لبخند زیبا نخواهید داشت و بهتر است به اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی بپردازید. در این روش از ارتودنتیست باید کمک گرفته شود و قبل از انجام ارتودنسی جرم گیری دندان و رفع پوسیدگی دندان باید توسط دندانپزشک انجام شود. طول دوره درمان به میزان ناهنجاری فک بستگی دارد و حدود ۲ سال به طول می انجامد.

در هنگام انجام ارتودنسی بنا به صلاحدید ارتودنتیست باید یک یا چند دندان کشیده شود تا فضای لازم برای دندان های دیگر فراهم گردد. مراقبت های دندانی بسیار مهم هستند و امکان شکستن برلکت های ارتودنسی وجود دارد و باید در هنگام ورزش رزمی از محافظ دهان استفاده کرد. همچنین باید از مسواک های مخصوص ارتودنسی استفاده کرد و از خوردن غذاهای سفت و چسبنده اجتناب نمود.

به طور کلی مراجعه به مراکز معتبر دندانپزشکی بدون هیچ گونه عوارضی به اصلاح طرح لبخند شما کمک می کند و شما می توانید اعتماد به نفس از بین رفته خود را دوباره بازیابید.

پیام بگذارید

تماس با ما