ارتودنسی سریع چیست و چه کاربردی دارد؟

ارتودنسی سریع

برای درست کردن دندان های بهم ریخته و نامرتب بهترین و تنها گزینه ارتودنسی است. حال آنکه اگر نمی توانید برای مدت طولانی بریس و سیم ارتودنسی را تحمل کنید می توانید از روش ارتودنسی سریع بهره ببرید تا تراز دندان‌هایتان اصلاح شوند. همچنین این روش زیبا کردن طرح لبخند نیز استفاده می گردد. در این مقاله می خواهیم در مورد ارتودنسی سریع و مزایای آن با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ و … را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

ارتودنسی دندان

دندان هایی که دچار بی نظمی و بدفرمی هستند با ارتودنسی اصلاح می شوند و بریس ها و سیم های ارتودنسی به دندان ها فشار وارد کرده و آنها در جای خود قرار می دهند. ارتودنسی به صورت متحرک و ثابت انجام می شود که هر کدام مزایای خود را دارند. حال آنکه برخی افراد نمی توانند از ارتودنسی های معمول استفاده کنند و تحمل سیم ها و بریس ها برای آنها سخت است. پس می توانند از ارتودنسی سریع برای بهبود نامنظمی و تراز نبودن دندان ها و بهبود طرح لبخند استفاده نمایند.

ارتودنسی سریع چیست؟

در ارتودنسی سریع برای رفع مشکل دندان ها از ونیرهای لمینتی، باندینگ کامپوزیتی یا روکش های زیبایی استفاده می شود و شما لبخندی زیبا و متقارن خواهید داشت و تغییرات زیادی را مشاهده خواهید نمود‌. تاثیرات این روش ها به میزان کجی و نامرتب بودن دندان ها بستگی دارد و برای بزرگسالان گزینه بسیار مناسبی می باشد.

مزایای ارتودنسی سریع

ارتودنسی با این روش ها مزایای زیادی دارد و در کوتاهترین زمان بهترین تاثیر را مشاهده خواهید کرد. در ادامه به اختصار به برخی از مزایای پر اهمیت آن اشاره خواهیم کرد.

نتیجه زود

بعد از اینکه ونیرهای سرامیکی بر روی دندان ها نصب شدند می توان زیبایی دندان ها را خیلی زود مشاهده کرد.

آسایش

برای نصب این نوع ارتودنسی دیگر درد را تحمل نخواهید کرد و حتی برخی مواقع، بودن ونیرها را فراموش خواهید کرد.

راحتی نصب

نصب آن راحت می باشد و برای نصب نیازی به مراجعه متعدد به دندانپزشکی وجود ندارد و بعد از ارزیابی ونیرها نصب می شوند.

زیبایی

برای اینکه لبخندی زیبا داشته باشید ارتودنسی سریع بهترین گزینه است و شما می توانید ونیر های سرامیکی را در اندازه و شکل و رنگ های مختلفی انتخاب کنید و بر روی دندان های خود نصب نمایید. در کنار زیبایی لبخند موجب ردیف شدن و تراز شدن دندان ها نیز می شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان

مسواک زدن مکرر و نخ دندان کشیدن و … برای شما مشکلی ایجاد نخواهند کرد و به راحتی ونیرها را می توان تمیز نمود.

ارتودنسی سریع

روش های ارتودنسی سریع

همانطور که گفته شد در ارتودنسی سریع از روش هایی چون ونیرها، باندینگ، روکش دندان و … استفاده می گردد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

ونیرهای پرسلن (سرامیکی)

در این نوع ارتودنسی از ونیرهای پرسلنی استفاده می گردد که از جنس پرسلن یا سرامیک هستند و به دندان ها متصل می گردند. در کنار صاف و یکدست کردن دندان ها به قوی‌تر شدن و استحکام دندان ها کمک می کند. این روکش های نازک پرسلنی با توجه به رنگ دندان ها آماده می شوند و بعد از اتصال هیچگونه تفاوتی، احساس نخواهد شد. از جمله کاربردهای ونیرهای سرامیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مناسب برای دندان های ترک خورده و لب پر شده
  • مناسب برای دندان های کج شده
  • برای تغییر رنگ دندان ها
  • رفع ناهمواری و به هم ریختگی دندان ها

روش روکش دندان

روکش دندان، دندان را به طور کامل پوشش می دهد و دندانپزشک با کمک چسب یا سیمان های دندانی، روکش ها را نصب می کند. جنس روکش ها متفاوت است و از جمله فواید آن می توان به استحکام بخشیدن به دندان ها و بهبود ظاهر دندان ها اشاره نمود. همچنین در زیبایی و سلامت دندان نقش دارد‌.

باندینگ دندانی

باندینگ دندان از روش هایی است که برای انجام ارتودنسی سریع استفاده می شود. به طور کلی باندینگ نوعی ترمیم دندان با مواد همرنگ و کامپوزیت ها می باشد که در دو نوع باندینگ کامپوزیت مستقیم و باندینگ چسبنده موجود می باشد. از جمله مزایای باندینگ می توان به پر کردن حفره ها، ترمیم شیارهای و ترک های دندانی، پر کردن شکاف بین دندان ها و بازسازی لبه های دندان پوسیده اشاره کرد.

اونله دندانی

برای دندان های شکسته و آسیب دیده از این روش درمانی استفاده می گردد و فقط باید توجه داشته باشید آسیب های وارده نباید در حدی باشد که نیاز به روکش دندان نداشته باشد. جنس اونله ها از پرسلن می باشد و نصب راحتی دارد.

مراقبت های بعد از انجام ارتودنسی سریع

بعد از انجام ارتودنسی سریع باید بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید و از آن غافل نشوید.

به صورت منظم به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت ارتودنسی انجام شده بررسی شود.

از جویدن غذاهای سخت خودداری کنید.

در هنگام ورزش های پر خطر از محافظ دهان استفاده نمایید.

هزینه انجام ارتودنسی

میزان ترمیم و تعداد دندان های ناهماهنگ در هزینه این نوع ارتودنسی نقش مهمی دارند و همچنین مواد استفاده شده نیز در هزینه ها تاثیر گذار هستند. پس بهتر است برای اطلاع از هزینه به دندانپزشک مراجعه نمایید تا دندانپزشک متخصص به شما هزینه نهایی را با توجه به وضعیت دندان های شما و انتخاب دستگاه مورد نظر اعلام نماید.

جمع بندی نهایی

برای تراز کردن و مرتب نمودن دندان ها از ارتودنسی استفاده می گردد. حال آنکه برخی افراد تحمل ارتودنسی های معمول را ندارند و می خواهند در مدت کوتاه بر روی دندان های خود تغییراتی ایجاد کنند می توانند از ارتودنسی سریع استفاده کنند. این روش برای مرتب کردن دندان ها و همچنین زیبایی طرح لبخند مناسب است. در این نوع ارتودنسی از روش هایی چون باندینگ دندانی، روکش دندانی، ونیر پرسلن و … استفاده می گردد.

این نوع ارتودنسی مزایای زیادی دارد که می توان به نتیجه بخشی زود، راحتی و آسایش، زیبایی، مراقبت آسان و … اشاره نمود. بعد از انجام ارتودنسی سریع باید یک سری مراقبت ها انجام داد و از خوردن غذاهای سفت خودداری نمود، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را در زمان مناسب انجام دهند، در هنگام انجام ورزش های پرخطر از محافظ دندان استفاده کنند و … .هزینه انجام این عمل متناسب با نوع روکش استفاده شده و میزان ترمیم و تعداد دندان ها متفاوت است و با توجه یه موادی که استفاده می شود قیمت ها نیز کم یا زیاد می شود.

پیام بگذارید

تماس با ما