آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان

آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان

ممکن است سلامت دندان به هر دلیلی دچار مشکل شده و عفونی گردد. زمانی که لثه و دندان دچار عفونت گردید بهترین کار این است به سرعت به دندانپزشکی مراجعه کرده و درمان را به عهده دندانپزشک قرار دهیم البته با مشورت با دندان پزشک می توان از آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان استفاده و عفونت و درد دندان را کاهش داده و درمان کرد. با ما همراه باشید تا شما را با انواع آنتی بیوتیک طبیعی برای دندان آشنا سازیم.

علائم وجود عفونت چیست؟

از علایمی که نشان می دهد لثه و دندان های ما دچار عفونت شده اند به این شرح می باشد:

  • دندان دردهای شدید و مداوم باشد.
  • دندان دردهایی که به استخوان فک، گردن و دیگر قسمت های صورت سرایت می نماید.
  • حساسیت دندان سرما و گرما
  • درد شدید در زمان جویدن و گاز گرفتن
  • دندان درد همراه با تب
  • صورت و گونه های متورم
  • تورم غدد لنفاوی زیر فک
  • آبسه لثه قابل مشاهده در ریشه دندان
  • مشکل در زمان تنفس و بلع
  • طعم و بوی بد در دهان شما

دندانپزشک چگونه عفونت دندان را درمان می کند؟

در فرآیند معاینه دندان، دندانپزشک می تواند آسیب دندان، لثه ها و دیگر ساختارهای دندانی شما را مورد بررسی قرار دهد. دندانپزشک همچنین امکان دارد با کمک عکس های دیجیتالی با اشعه ایکس و دیگر آزمایش های تشخیصی به منظور تجسم آناتومی دندان و ساختارهای استخوانی زیرین را انجام دهد. در این جهت دندانپزشک یک طرح درمانی را بر اساس ناحیه و محل دندان تهیه خواهد کرد. روش های مختلفی برای درمان و محافظت از دندان ها وجود دارد که دندانپزشک بسته به نوع مشکل، اندازه آسیب و بودجه بیمار بهترین روش درمانی را پیشنهاد می دهد.

انواع آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان

در صورتی که دندان عفونی خود را نادیده بگیرید و برای درمان آن اقدامی نکنید ممکن است عفونت به پالپ، لثه، ریشه یا جریان خون شما سرایت کرده و باعث ایجاد آسیب شدیدتر گردد.

تنها روش درمانی عفونت دندان از طریق درمان های دندانپزشکی می باشد، اما بعضی مواقع می توان با کمک درمان های خانگی و طبیعی به تسکین درد و کاهش عفونت کمک نمایید.

بهتر است توجه داشته باشید این درمان ها به هیچ وجه به عنوان یک درمان اصلی شناخته نمی شود و به طور موقت می تواند کمک کننده باشد. در ادامه شما را با انواع آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان آشنا می سازیم.

 آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای اسید لوریک و مونولورین می باشد، دو ترکیب با خواص ضد میکروبی که می تواند به سلامت دهان و دندان کمک شایانی نمایند.

طبق مطالعات انجام شده، معلوم گردیده است که کشیدن روغن نارگیل با کاهش پلاک دندان می تواند از بروز عفونت و گسترش باکتری در دهان و دندان جلوگیری نماید. کافی است روغن نارگیل را به اندازه یک قاشق در دهان خود ریخته و دورتا دور دهان خود به مدت ۲۰ ثانیه بچرخانید.

زردچوبه

دومین آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان زردچوبه می باشد. زردچوبه گیاهی علفی و بومی جنوب آسیا می باشد و ریشه آن به عنوان ادویه در پخت انواع غذاهای آسیایی کاربرد دارد. همچنین به عنوان قوی ترین آنتی بیوتیک های طبیعی برای دندان شناخته می شود. این ادویه دارای کورکومین بوده و به عنوان یک ضد باکتریایی قوی شناخته می شود.

در صورت تمایل برای بهره بردن از خواص زردچوبه برای کاهش عفونت و سلامت دندان، کافی است یک قاشق زردچوبه را در کمی آب ریخته و مخلوط نمایید. سپس همچون دهان شویه به مدت ۲۰ ثانیه از آن استفاده نمایید.

سیر آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان

از زمان های قدیم از سیر به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده استفاده می کردند. سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی می باشد که می تواند برای درمان و کاهش عفونت دندان از آن استفاده نمود.

نمک

طبق نظر دندانپزشکان نمک به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی دندان قابل استفاده می باشد. برای از بین بردن باکتری های مضر در دهان شما می توانید محلول نمک و آب را همچون دهان شویه استفاده کرده و درون دهان خود بچرخانید تا باکتری های مضر و عفونت را کاهش داده و ازبین ببرید.

عسل آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان

شاید برای شما عجیب باشد که عسل چگونه می تواند به درمان عفونت دندان کمک کند. عسل خواص ضد عفونی کنندگی داشته و بهترین پیشنهاد شیرین برای سلامت دندان ها و لثه ها می باشد.

کافی است به اندازه دو قاشق عسل را با کمی پودر دارچین مخلوط کرده و در یک لیوان آب گرم بریزید.

سپس محلول بدست آمده را وارد دهان خود کرده و دور دهان خود بچرخانید تا به تمام نقاط دهان این محلول برسد. پس از آن دهان را با آب گرم مورد شستشو قرار دهید.

چای

شاید پیش خود فکر کنید که نوشیدن چای باعث رنگ گرفتن دندان ها می شود. پس چگونه با وجود این مشکل می تواند همچون داروی ضد عفونی کننده عمل نماید. باید بگوییم که در کنار این مشکل فوایدی هم به همراه دارد که کاهش عفونت یکی از فواید بسیار چای می باشد.

برای بهبود حال خود کافی است چای را دم کرده و تفاله آن را لای یک پارچه تمیز بپیچید و در محل آسیب دیده قرار دهید.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا در کنار حفظ زیبایی و سلامت پوست برای سلامت دهان و دندان هم مناسب می باشد. شما می توانید از ژل الوئه به عنوان یک خمیر دندان استفاده کرده و با کمک مسواک انواع باکتری های موجود در دهان خود را ازبین ببرید.

آویشن آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان

آویشن می تواند به منظور درمان عفونت دندان و تسکین درد بسیار مناسب عمل نماید. چرا که دارای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد قارچی می باشد. شما می توانید برای دو چندان نمودن خاصیت گیاه آویشن آن را با گیاه نعنا ترکیب نموده و برای کاهش عفونت دندان خود استفاده نمایید.

آیا آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان مناسب است؟

آنتی بیوتیک های طبیعی برای سلامت بسیار حیاتی و مهم می باشند اما نباید به عنوان یک درمان قطعی به آنها نگاه کرد. در صورت بروز مشکلات دندانی فقط برای کاهش درد و مشکلات دندانی تا زمانی که به دندانپزشک مراجعه نمایید مناسب هستند. در صورت تمایل به مصرف آنتی بیوتیک طبیعی بهتر است ابتدا با دندانپزشک خود در این باره صحبت و مشورت نمایید.

در آخر آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان

عفونت دندان در صورتی که درمان نشود می تواند به یک مشکل جدی و پیچیده تبدیل گردد. در صورت مشاهده درد دندان، آبسه، ورم و … بهتر است سریعا خود را به دنداپزشکی برسانید. شما می توانید تا زمان مراجعه به دندانپزشکی با آنتی بیوتیک طبیعی که برای عفونت دندان مناسب می باشند، به تسکین و کاهش درد دندان کمک نمایید. توجه داشته باشید، این یک روش درمانی موقت است و بهتر است سریعا به فکر درمان دندانپزشکی باشید.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ و … را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

پیام بگذارید

تماس با ما