درمان لثه تحلیل رفته با لیزر چگونه است؟

درمان تحلیل لثه با لیزر

تحلیل لثه از عواملی است که بر روی زیبایی صورت و لبخند تاثیر منفی می گذارد که یک مشکل قابل درمان می باشد و می توان با جراحی و لیزر این مشکل را برطرف کرد. امروزه درمان با لیزر بسیار در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت یک روش بدون درد و خونریزی می باشد و شما می توانید بدون هیچ مشکلی به درمان مشکلات لثه بپردازید. لیزر در کوتاهترین زمان مشکل را برطرف می کند و کمتر دچار اتلاف وقت می شوید‌. در این مقاله به درمان تحلیل لثه با لیزر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ و … را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

تحلیل لثه

لثه ها بافت های نرم داخل دهان هستند که صورتی رنگ می باشند و ریشه دندان درون آنها قرار دارد. لثه ها متصل به استخوان فک می باشند و بافت آسیب پذیری هستند که ممکن است در اثر عواملی چون عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، ژنتیک و ‌… دچار تحلیل شوند. به طور کلی در صورتی که تحلیل لثه اتفاق بیفتد امکان پوسیدگی، عفونت و از دست دادن دندان وجود دارد. حساسیت دندان و لثه به گرما و سرما، درد و عفونت از نشانه های تحلیل می باشد که باید سریعا به آن رسیدگی شود تا بافت های دیگر آسیب نبینند. این مشکل با جراحی و بدون جراحی قابل درمان است و از جمله روش های بدون جراحی که امروزه بسیار استفاده می گردد درمان تحلیل لثه با لیزر می باشد.

از جمله کارهایی که از تحلیل لثه جلوگیری می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افراد سیگاری باید سیگار را ترک کنند.
  • در برنامه غذایی خود از رژیم غذایی سالم استفاده کنند.
  • تغییرات ایجاد شده در دهان خود را بررسی نمایند‌.

درمان تحلیل لثه بدون جراحی باز

لیزر از روش های جدیدی است که در پزشکی بسیار استفاده می گردد و به دلیل سرپایی بودن، برش های نازکی که می زنند و بدون درد و خونریزی بودن بیشتر از این روش استفاده می شود. از جمله مزایای درمان تحلیل لثه با لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بدون درد است و چه در هنگام عمل چه بعد از آن دردی احساس نمی کنید.

  • هیچ گونه ترسی ندارد و افرادی که از جراحی می ترسند می توانند از روش درمان با لیزر استفاده کنند.
  • در این روش خونریزی رخ نمی دهد.
  • در این روش از تیغ جراحی استفاده نمی گردد و در نتیجه نیازی به بخیه زدن و کشیدن بخیه نیست.
  • بهبودی در این روش زودتر انجام می شود و نیازی به مراجعه متعدد نیست.
  • زمان انجام درمان با لیزر حداکثر یک ساعت به طول می انجامد.
  • برای این درمان نیازی به پرداخت هزینه بالا نمی باشد.

 به طور کلی با لیزر می توان مشکلات دندانپزشک اعم از سوراخ شدن دندان، تحلیل رفتن لثه، پر کردن حفره های کوچک، درمان زخم دهان، سفید کردن دندان ها و … را انجام داد.

درمان تحلیل لثه با لیزر

چگونگی درمان تحلیل لثه با لیزر

لیزر کاربردهای فراوانی دارد و در صورتی که تحلیل لثه اتفاق بیفتد و شما نتوانید جراحی را تحمل کنید می توانید با دستگاه لیزر این مشکل را برطرف نمایید. در روش درمان با لیزر، ابتدا باید بافت آسیب دیده را با نور لیزر جدا کرد و بعد از برداشتن قسمت تحلیل رفته، پیشرفت آن متوقف می گردد و با رعایت یک سری مراقبت ها دیگر هیچ مشکلی نخواهید داشت. البته تشخیص عمل با لیزر با دندانپزشک  می باشد و بعد از انجام معاینات و اطمینان از تحلیل لثه این روش انجام می شود.

مراقبت های بعد از انجام درمان تحلیل لثه با لیزر

این عمل لیزری به صورت سرپایی انجام می شود و بعد از انجام لیزر فرد بیمار بلافاصله می توان به خانه بازگردد. اما باید یک سری مراقبت ها صورت گیرد که عبارتند از:

  • از خوردن غذاهای سفت و جویدنی تا چند روز خودداری شود.
  • مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در ناحیه عمل موجب ساییده شدن بافت لثه و در نتیجه دیرتر خوب شدن آن می شود. پس تا چند روز ناحیه درمان شده را مسواک نکنید.
  • از مصرف مایعات زیاد غافل نشوید حداقل روزانه ۸ لیوان آب بخورید.
  • اگر دچار خونریزی لثه و درد و تغییر رنگ لثه شدید حتما به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

آیا استفاده از لیزر برای درمان تحلیل لثه عوارضی دارد؟

به طور کلی می توان گفت که استفاده از روش های لیزری هیچ گونه عوارضی ندارند و با کاهش اتلاف وقت و بهبودی زودتر برای هر فرد مزیت دارند.

هزینه درمان تحلیل لثه با لیزر

در صورتی که دندانپزشک تحلیل رفتن لثه را تشخیص داد با توجه تعداد جلسات معاینه و میزان تحلیل رفتگی هزینه درمان مشخص می گردد. البته به دلیل اینکه این روش زودتر انجام می شود هزینه آن نیز کمی بالاتر است.

جمع بندی نهایی

لثه ها بافت های نرم داخل دهان هستند که در معرض آسیب زیادی قرار می گیرند و در اثر مسواک زدن نادرست و عوامل دیگر ساییده و تحلیل می روند. در گذشته از جراحی برای رفع این مشکل استفاده می شد اما در حال حاضر با پیشرفت علم پزشکی درمان تحلیل لثه با لیزر انجام می شود. البته بهتر است مراقب لثه های خود باشید تا نیازی به پرداخت هزینه و … نباشید. از جمله مزایای درمان با لیزر می توان به نداشتن درد و خونریزی،بهبودی زودتر، عدم نیاز به بخیه زدن و … اشاره کرد.

بعد از انجام درمان با لیزر باید مراقبت هایی انجام شود که می توان به نوشیدن آب زیاد، مسواک نزدن ناحیه لیزر شده، عدم استفاده از غذاهای سفت و جویدنی تا چند روز و … اشاره نمود‌. همچنین هزینه انجام درمان تحلیل لثه با لیزر به شدت تحلیل رفتگی و تعداد جلسات معاینه بستگی دارد. باید بدانید که روش درمان با لیزر هیج گونه عوارضی ندارد و برای افرادی که از جراحی هراس دارند بهترین گزینه می باشد.

پیام بگذارید

تماس با ما