5 گزینه برتر دندانپزشکی زیبایی برای سالمندان برای بازگرداندن لبخند زیبا

دندانپزشکی زیبایی برای سالمندان

دندانپزشکی زیبایی برای سالمندان مناسب است؟ کدام روش دندانپزشکی زیبایی می تواند برای این افراد مناسب باشد؟ آیا راهی وجود دارد زیبایی به لبخند سالمندان باز گردد؟

سلامت دهان و دندان را می توان به عنوان یکی از مهم ترین بخش های سلامت و تندرستی دانست. طبق بیان WHO (سازمان بهداشت جهانی)، بهداشت دهان و دندان یک عامل مهم در تعیین نمودن وضعیت عمومی و همچنین کیفیت زندگی یک فرد می باشد. به غیر از اینکه به سلامت کلی کمک شایانی می نماید، به حفظ وضعیت فرهنگی و اجتماعی فرد هم کمک شایانی دارد. با این همه، هنوز هم  افراد بسیاری می باشند که مشکلات دندانی خود را نادیده می گیرند.

نادیده گرفته شدن مسائل دندانی می تواند مشکل را چند برابر کند و بر روی سلامت کلی تاثیر داشته باشد.

پس، چگونه لبخند از دست رفته را می توان بازیابی نمود؟ این افراد می توانند با کمک دندانپزشکی زیبایی به آسانی به ترمیم دندان خود کمک کنند.

دندانپزشک می تواند به غیر از بهبود سلامت کلی دندان و لثه ها یک گزینه ای عالی برای افرادی که به دنبال بهترین روش ها برای مبارزه با پیری صورت خود هستند، باشد. حتی برای افراد سالمندان، دندانپزشک زیبایی می تواند به ایجاد لبخند زیبا کمک نماید.

با ما همراه باشید تا با چند روش دندانپزشکی زیبایی برای سالمندان آشنا شویم.

نقش دندانپزشکی زیبایی برای سالمندان

این را می دانیم که سلامت دهان و دندان با سلامت و تندرستی ارتباط مستقیم دارد. در زمانی که سن افزایش پیدا می کند، سلامت دهان و دندان امکان دارد سخت باشد. حتی پس از مراقبت نمودن مناسب هم، سالمندان امکان دارد با برخی از مشکلات دندانی روبه رو شود. به منظور پیشگیری از وخیم شدن مشکل، توصیه ما این است که برای معاینه منظم به دندانپزشک خود مراجعه نمایید. یک دندانپزشک حرفه ای می تواند بهترین گزینه درمانی را به منظور مراقبت از دندان های شما ارائه دهد که امکان دارد نه تنها به افزایش اعتماد به نفس سالمندان کمک نماید، بلکه به سلامت کلی و زیبایی آنها هم کمک شایانی نماید.

دندانپزشکی زیبایی برای سالمندان

گزینه های درمانی دندانپزشکی برای بازگرداندن لبخند سالمندان

در ادامه لیستی از چند روش درمانی رایج دندانپزشکی که برای سالمندان مناسب است آورده شده است. با ما همچنان همراه باشید.

روکش های چینی

یکی از گزینه هایی که برای سالمندان مناسب است و می تواند به بهبود لبخند کمک نماید روکش های چینی می باشد. روکش های چینی از کامپوزیت ها بسیار بادوام تر می باشند و می توانند تا مدت ها قابل استفاده باشند. پس از انجام درمان، روکش های چینی همچون دندان های طبیعی عمل خواهند نمود. روکش های چینی برای موارد زیر مناسب می باشد:

  • به منظور بهبود رنگ و شکل دندان ها
  • صاف به نظر رسیدن دندان های کج
  • باعث پرشدن شکاف و فاصله بین دندان ها می گردد.
  • مناسب برای پهن تر کردن قوس به منظور ایجاد لبخند کامل تر

در کل، پر کردن پرسلن به عنوان یکی از بهترین درمان های ترمیم دندانی با ظاهری کاملاً طبیعی و طولانی مدت می باشد. این براده های قوی می توانند بهترین گزینه به منظور ترمیم دندان های ضعیف باشند. به غیر از این، برای محافظت از دندان های پوسیده و به شدت ترمیم شده هم عالی می باشند.

پیوند آرایشی

بسیاری از افراد با گذشت زمان متوجه می شوند که دندان های آنها زرد گردیده است. بعضی هستند که دندان های آن ها بریده شده است‌‌. به منظور کمک نمودن به جلوگیری از ایجاد زردی و همچنین تراشیدن دندان ها، دندانپزشکی زیبایی به طور معمول یک ماده کامپوزیت را بر روی دندان های بیماران خود اعمال می نمایند تا به بهبود آنها کمک نمایند.

از مواد کامپوزیت می توان به منظور پر کردن عیوب دندان استفاده نموده. دندانپزشک امکان دارد از این کامپوزیت ها برای انجام فرم دهی جزئی دندان ها استفاده نماید.

خوبی که این روش دندانپزشکی زیبایی برای سالمندان دارد، این است که باندینگ زیبایی بدون هیچ دردی انجام می پذیرد. در موارد بسیار هم، بیمار احتیاجی به بیهوشی نخواهد داشت. با کمک پروسه باندینگ آرایشی، سالمندان در کمترین زمان ممکن می توانند به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنند.

اما خوب این روش یک عیب دارد که آن هم مدت زمان محدود آن می باشد.

بریج دندانی، دندانپزشکی زیبایی برای سالمندان

سالمندان ممکن است به دلایل مختلف دندان خود را از دست بدهند. بریج دندان برای این افراد می تواند انتخاب مناسبی باشد. 

بریج دندانی یک روش موثر و جایگزین می باشد که دندانپزشک می تواند برای دندانی که از دست رفته انتخاب نماید.

در ابتدا دندانپزشک اقدام به روکش دندان های سالم می کند. پس از آن دندانپزشک برای ناحیه دندان از دست رفته یک دندان کاذب یا پونتیک می سازد. این دندان مصنوعی به دندان طبیعی شباهت دارد.

ایمپلنت های دندانی

از دیگر روش های دندانپزشکی زیبایی که برای سالمندان مناسب می باشد، ایمپلنت های دندانی می باشد.

ایمپلنت دندان به طور معمول با قرار گرفتن پیچ تیتانیوم در فک انجام می گردد. پیچ به گونه ای قرار خواهد گرفت که استخوان فک در اطراف پیچ می گردد و آن را در جای خود ثابت نگاه می دارد. پس از تکمیل نمودن، دندانپزشک یک تاج بر روی ایمپلنت قرار خواهد داد. پس از قرار گیری تاج بر روی ایمپلنت، پروسه کامل خواهد شد. این روش همچون دندان های طبیعی به نظر خواهد رسید.

ارتودنسی، روش دندانپزشکی زیبایی برای سالمندان

درمان ارتودنسی را می توان بهترین گزینه به منظور صاف نمودن دندان ها و همچنین افزایش زیبایی ظاهری دانست. با این همه، این گزینه درمانی نمی تواند برای همه سالمندان مناسب باشد. این شامل قرار گرفتن بریس بر روی دندان ها به منظور بهبود ظاهر آنها می باشد. همچنین بریس ها برای سلامت طولانی مدت دندان ها، لثه ها و البته نقاط فک مفید می باشند.

در آخر

این روش های دندانپزشکی زیبایی که نام برده شده برای سالمندان می توانند بهترین گزینه های درمانی باشند. این روش ها باعث بهبود و تقویت لبخند شده و به سلامت کلی بدن و البته افزایش اعتماد به نفس کمک می نماید.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ و … را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

پیام بگذارید

تماس با ما