پیرسینگ زبان چیست؟ انواع پرسینگ زبان را بشناسید.

پیرسینگ زبان

پیرسینگ زبان از انواع پیرسینگ می باشد که بر روی زبان انجام می شود و سوراخ کوچکی ایجاد می شود و نصب جواهرات صورت می گیرد. مردان و زنان از این نوع بسیار استفاده می کنند و امروزه بسیار پرطرفدار می باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد پرسینگ دهان و انواع آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

پیرسینگ چیست؟

پیرسینگ، سوراخ کاری بدن یا آژین کاری از جمله کارهایی زیبایی هستند که امروزه بسیار استفاده می گردند. در این نوع عمل زیبایی جایی از بدن اعم از گوش، لب، زبان، ناف، بینی و … را سوراخ می کنند و درون آن حلقه، آویز و جواهرات دیگر وصل می کنند. افراد زیادی هستند که این عمل را انجام می دهند و می توان گفت در برخی از قومیت ها از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفت و تاریخچه قدیمی ای دارد. از دهه ۱۹۸۰ میلادی انجام پیرسینگ در جوانان به یک کار معمول تبدیل شده است و در کنار پیرسینگ از ناف، بینی، لب، سینه و .‌‌.‌. نیز پیرسینگ می کنند.

امروزه بسیار متداول شده است و جوانان برای زیبایی این کار را انجام می دهند. در این نوع بافت نرم زبان را سوراخ می کنند و یک میله از درون سوراخ برای تزئین عبور می دهند. در روش های معمولی انجام پیرسینگ، سوزن پیرسینگ از قسمت بالا به صورت عمودی به سمت پایین می آید و از زبان خارج می گردد.

انواع پیرسینگ زبان

پیرسینگ انواع مختلفی دارد و در قسمت های مختلف قرار داده می شود که عبارتند از:

پیرسینگ خط وسط

پیرسینگ خط وسط زبان یا پیرسینگ عمودی در مرکز و وسط زبان قرار می گیرد و در این نوع که بسیار پرطرفدار نیز می باشد، زبان مستقیما از طریق بافت همبند میانی یا سپتوم زبانی سوراخ می شود. انجام این نوع پیرسینگ درد چندانی ندارد و تورم ایجاد شده تا یک هفته به طول می انجامد. البته ممکن است تورم به وجود آمده یک تا دو ماه نیز باقی بماند و بعد بهبودی حاصل گردد‌.

سوراخ کردن Tongue Web

 برخی افراد به صورت افقی نوک زبان را سوراخ می کنند و دو گوی شبیه به چشم مار بر روی آن قرار می گیرد. برای این نوع پیرسینگ سوزن از یک طرف وارد زبان می شود و از طرف دیگر خارج می گردد.  انجام این روش خطرناک می باشد و امکان آسیب عصب و بافت زبان و دندان وجود دارد. میزان دردی که بعد از پرسینگ تجربه خواهید کرد کم تا متوسط می باشد و این موضوع را نیز باید لحاظ کرد که در هر فرد میزان درد متفاوت است.

سوراخ کردن Venom

دو سوراخ نامتقارن در سمت راست و سمت چب زبان از این نوع پیرسینگ می باشد که برای زیبایی بیشتر از دو قطعه جواهرات یکسان استفاده می گردد. نحوه سوراخ کردن آن همانند نوع پیرسینگ زبان خط وسط می باشد و تفاوت آن در دو سوراخ بودن این روش می باشد.

پیرسینگ ونوم به چشم قورباغه ای نیز معروف است و در بالای زبان قرار می گیرد. میزان درد در هنگام انجام این پیرسینگ در سوراخ اول کمتر و در سوراخ دوم بیشتر است و بعد از حدود دو هفته بهبود حاصل می گردد و درد کاهش پیدا می کند.

پیرسینگ زبان

سوراخ کردن اسکوپ زبان

پیرسینگ اسکوپ زبان یا سوراخ کاری سطحی به صورت عمودی یا افقی از داخل زبان عبور نمی کند. بلکه از یک طرف وارد می شود و از طرف دیگر خارج می گردد و بیشتر از هالترهای منحنی استفاده می گردد. به طور کلی می توان گفت که نوع اسکوپ زبان روی زبان قرار می گیرد و به دلیل اینکه از کل بافت زبان عبور نمی کند درد کمی ایجاد می کند. البته در هنگام غذا خوردن باید دقت بیشتری به خرج دهید تا زبان خود را گاز نگیرید. چهار تا هشت هفته طول می کشد تا بهبودی کامل حاصل گردد. در صورتی که دچار عوارض بعد از انجام پیرسینگ اسکوپ زبان شدید، بهبود آن طولانی تر می شود.

پیرسینگ زبان چشم مار

در نزدیکی نوک زبان این سوراخ انجام می شود و به صورت افقی از زبان عبور می کند. این نوع پیرسینگ شباهت زیادی به چشم مار دارد. میزان درد انجام چشم مار متوسط می باشد و در هر فرد متفاوت است.

پیرسینگ چند تایی

پیرسینگ چندتایی یا متوالی چند سوراخ پشت سر هم بر روی زبان ایجاد می کند. البته میزان درد نیز در هر بار سوراخ کردن متفاوت می باشد و امکان بروز مشکل وجود دارد.

نکات مهم در مورد انجام پیرسینگ زبان

بعد از انجام پیرسینگ امکان بروز مشکل وجود دارد و باید نکاتی را رعایت نمود که عبارتند از:

به مراکز معتبر برای انجام پیرسینگ مراجعه کنید.

زبان دارای رگ های خونی زیادی است و وقتی یک سوراخ ایجاد شود امکان بروز مشکل وجود دارد و باید به پزشک معتبری مراجعه نمایید تا آناتومی زبان شما را بشناسد.

قبل و بعد از پیرسینگ زبان دهان را تمیز نمایید.

قبل از انجام پیرسینگ از دهانشویه ضدعفونی کننده استفاده نمایید و همچنین پیرسینگ کار از دستکش و و سوزن تمیز استفاده نمایید. بعد از هر وعده غذایی از مسواک جدید استفاده کنید و همچنین بعد از هر بار غذا خوردن از محلول نمک غیر یددار استفاده کنید.

استفاده از غذاهای نرم

برای جلوگیری از جویدن زیاد و گاز گرفتن زبان از غذاهای نرم تا چند روز استفاده کنید.

از نکات دیگر نیز می توانید به عدم استفاده از الکل، دخانیات و … اشاره کرد‌.

فعالیت جنسی دهانی تا بهبودی کامل خودداری شود.

هزینه انجام پیرسینگ زبان

قیمت و هزینه پیرسینگ با توجه به نوع انتخابی متفاوت می باشد و برای هر فرد نیز قیمت متفاوتی در نظر گرفته می شود.

جمع بندی نهایی

پیرسینگ زبان یا سوراخ کردن زبان برای زیبایی انجام می شود و پیرسینگ عمدتا برای روی ناف، بینی، لب و … انجام می شود. سوراخ کردن زبان از قدیم انجام می شد و امروزه نیز در بین جوانان بسیار استفاده می شود. این نوع انواع مختلفی دارد که می توان به خط وسط زبان، ونوم، سوراخ کردن اسکوپ زبان، پیرسینگ چشم مار و … اشاره نمود. البته بعد و قبل از انجام این روش زیبایی باید نکاتی را رعایت نمود و به متخصص برای انجام کار مراجعه کنید. دهان خود را قبل و بعد از انجام پرسینگ تمیز نمایید. الکل، دخانیات و … استفاده ننمایید.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ و … را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

پیام بگذارید

تماس با ما