سفید کردن دندان با مسواک برقی امکان دارد؟

سفید کردن دندان با مسواک برقی امکان دارد؟

سوالی که ممکن است مصرف کننده در زمان انتخاب مسواک برقی داشته باشد این است که آیا مسواک برقی می تواند دندان ها را سفید نماید؟ ما در دندانپزشکی یوسفی می خواهیم در رابطه با سفید کردن دندان با مسواک برقی صحبت کنیم و ببینیم آیا این مسواک ها برای سلامت و زیبایی دندان کارآمد هستند یا خیر. پس اگر شما هم به دنبال جواب سوال های خود هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

به عنوان اولین چیزی که ممکن است در هر کسی برای اولین بار متوجه آن در چهره فرد روبه روی خود شود لبخند می باشد. یکی از تاثیر گذارترین رفتار که فرد می تواند برای نزدیکی، احساس آرامش، حس مثبت و … داشته باشد داشتن لبخند زیبا و گیرا است. این امر زمانی که دندان های زیبا، سفید و یکدست وجود داشته باشد بیشتر نمایان خواهد بود.

داشتن دندان سالم، زیبا و سفید با کمک مراقبت های دندانی و رعایت بهداشت دهان و دندان قابل حفظ است. به علت عادات غذایی و سبک زندگی که داریم، لکه هایی بر روی دندان ایجاد می گردد. در صورتی که مراقبت دندانی انجام پذیرد، لکه ها و رنگ  زرد دندان را می توان ناپدید نمود.

یکی از مراقبت ها استفاده از مسواک حداقل ۲ بار در روز می باشد. از مسواک های استاندارد ساده گرفته تا مسواک های برقی تمام در بازار موجود می باشد و می توان برای سلامت و حفظ سفیدی دندان از آنها استفاده نمود. مسواک های برقی نسبت به مسواک های معمولی می توانند دندان ها را به طور دقیق تری سفید نمایند.

علت ایجاد لکه روی دندان

لکه ها بر روی دندان ها می توانند  به چند علت ایجاد گردند. لکه ها به دو نوع: لکه های داخلی و لکه های خارجی طبقه بندی می شوند.

لکه های داخلی از درون دندان و لکه های خارجی بر روی سطح دندان نمایان می گردند.

از علت های ایجاد لکه بر روی دندان می توان به این موارد اشاره  داشت:

افرادی که سیگار می کشند، بیشتر از افراد غیر سیگاری دچار زردی و لکه بر روی دندان های خود هستند.

مصرف بسیار نوشیدنی های خنک همچون نوشابه هم می تواند در کنار آسیب به مینای دندان باعث لک بر روی دندان ها شوند.

در صورتی که فردی به مدت طولانی از دارو استفاده می کند هم ممکن است لک هایی در دندان های وی ایجاد شود.

مصرف نوشیدنی های گرم همچون قهوه و چای هم می تواند باعث ایجاد لک و تغییر رنگ در دندان ها شود.

سفید کردن دندان با مسواک برقی امکان دارد؟

آیا مسواک های برقی بهتر از مسواک های معمولی است؟

چند سوال اساسی که بسیاری از مردم در سرتاسر جهان به دنبال جواب آن می باشند این است که، آیا مسواک های برقی بهتر از مسواک های معمولی هستند؟

ما دندان های خود را به این دلیل مسواک می زنیم تا: احساس شادابی و اعتماد به نفس داشته باشیم، لبخندی سفید و زیبا داشته باشیم، از ایجاد بوی بد در دهان جلوگیری نماییم و همچنین از ایجاد برخی از بیماری ها جلوگیری نماییم. همه این موارد در این مواقع امکان پذیر می باشند که زمانی که مسواک می زنیم، باعث ازبین رفتن پلاک ها و کاهش آنها گردیم.

بهتر است بدانید که پلاک دندانی از طریق باکتری ها ایجاد می شود. در صورتی که اقدام به حذف آنها نکنیم، می تواند سلامت دهان و دندان را تهدید نموده و باعث آسیب آنها شود. بسیاری از تحقیقاتی که انجام شده نشان می دهند، مسواک کردن می تواند پلاک را از بین ببرد، پس در صورتی که همراه با خمیر دندان دارای فلوراید استفاده گردد، می تواند از ایجاد بیماری لثه هم جلوگیری نماید. همچنین از ایجاد پوسیدگی دندان و حفره های دندانی هم جلوگیری نماید.

هر دو نوع مسواک معمولی و برقی یکسان عمل می نمایند، اما یکی از آنها بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت. برای رسیدن به جواب این سوال که کدام مسواک بهتر است؟ ما به مزایای استفاده از مسواک برقی اشاره خواهیم نمود.

مزایای استفاده از مسواک برقی

به علت اینکه این دستگاه به صورت ماشینی است می توان  به طور دقیق تری پلاک دندان را از بین ببرد.

برای افرادی که مهارت دستی محدودی دارند، می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

مسواک برقی تایمرهای داخلی (به طور معمول 2 دقیقه) داشته و با فشار سنسورها می تواند به فرد کمک کند که حداقل ۲ دقیقه دندان خود را به طور کامل مسواک بزند.

معایب استفاده از مسواک برقی

البته که مسواک های برقی مزایای مهم و مفید دارند، اما هیچ وسیله ای نیست که بدون عیب باشد و این موضوع برای این مسواک‌ ها هم صدق می کند. از معایب مسواک برقی می توان به این موارد اشاره نمود:

این مسواک ها نسبت به مسواک های معمولی گران تر می باشند. البته، هزینه تعویض سر برس و همچنین باتری را هم باید در نظر گرفت.

برخی از مسواک های برقی احتیاج به حمل شارژر دارند و برخی هم از مسواک های برقی می توانند به راحتی قابل حمل نباشند. به همین جهت برای مسافرت مناسب نیستند.

آیا به غیر از مسواک برقی راه های هم برای جلوگیری از لکه بر روی دندان ها وجود دارد؟

شما می توانید با رعایت چند نکته از ایجاد لکه بر روی دندان های خود جلوگیری کنید.

در صورت تمایل به استفاده از نوشیدنی های رنگی بهتر است از نی استفاده شود. با اینکار نوشیدنی با دندان ها تماس نخواهد داشت.

حتماً پس از نوشیدن قهوه، چای یا قهوه دهان خود را بشویید.

مسواک زده و نخ دندان بکشید.

از خمیر دندان سفید کننده استفاده نمایید.

در آخر

حال شما می دانید که انتخاب شایسته برای از بین بردن لک از روی دندان ها چیست و همچنین حفظ سلامت دندان ها چه کاری باید انجام دهید و کدام مسواک می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. مسواک برقی و مسواک معمولی هر کدام مزایا و معایبی را با خود به همراه دارند و این موضوع به خود فرد بستگی دارد که کدام یک را انتخاب نماید.

در انتخاب نمودن اینکه از چه نوع مسواکی استفاده کنید، بیشتر به اولویت شخصی، مقرون به صرفه بودن و البته یک توصیه حرفه ای بستگی خواهد داشت.

مسواک های برقی امکان دارد برای بعضی افراد جذاب باشد. اما باز هم همه چیز به میزان سرمایه گذاری فرد بر روی دندان های خود بستگی خواهد داشت.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ و … را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

پیام بگذارید

تماس با ما