روش پولیش دندان چیست؟

روش پولیش دندان چیست؟

روش پولیش دندان چیست؟ آیا انجام پولیش دندان برای سلامت دندان مهم است؟ عوارض انجام پولیش دندان چیست؟ اگر مایل به انجام پولیش دندان هستید اما اطلاع کافی را در این زمینه ندارید، به شما پیشنهاد می دهیم این مقاله را از دست ندهید.

یک لبخند زیبا با دندان های هم تراز سفید و براق می تواند روی شخصیت هر فردی معجزه کند. با انجام پولیش دندان در محل کار و محافل اجتماعی اعتماد به نفس بالایی داشته و زیبایی خود را دوچندان خواهید نمود.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و غیره را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

پولیش دندان چیست؟

بعضی از افراد جرم گیری دندان را با پولیش دندان اشتباه می گیرند و این دو را یکی و یکسان می دانند. اما بین این دو تفاوت های ظریفی وجود دارد و اگر از یک دندانپزشک حرفه ای بپرسید پولیش دندان چیست، احتمالاً پاسخ دقیق تری را به شما خواهد داد. پاسخ ساده ای که برای پولیش دندان در نظر گرفته این است که این روش به عنوان یک روش تکمیلی بوده که معمولاً پس از تمیز نمودن و سفید کردن دندان انجام می گردد. پولیش به منظور از بین بردن لکه های سطحی و همچنین گاهی از جراحی دندان به دلیل از بین بردن آن ها استفاده می گردد.

مزایای انجام پولیش دندان 

از مزیت جلا دادن دندان ها این می باشد که ما لبخندی زیبا خواهیم داشت. اما خوب به غیر از زیبایی سلامت دندان را هم در بر می گیرد.

با انجام پولیش دوره ای دندان ها موجب می شود که هیچگونه پلاک و تارتار در دندان ایجاد گردد. 

با پولیش مینای دندان حفظ می گردد. 

پلاک و تارتار باعث بوجود آمدن باکتری هایی می شوند که می توانند باعث ایجاد بوی بد دهان و حتی مشکلات درمانی بیماری گردند.

شانس کمتری برای پوسیدگی دندان وجود خواهد داشت و شما می توانید در طول زندگی خود از دندان های خود نهایت استفاده را ببرید. بی توجهی می تواند موجب آسیب به دندان شود.

شما می توانید سالی ۲ بار پولیش دندان را انجام دهید و احتیاجی نیست نگران: عقب نشینی لثه ها، تورم لثه ها و همچنین از دست دادن دندان یا منتظر دندان درد باشید.

روش پولیش دندان چیست؟

روش پولیش دندان

روش پولیش دندان به دو روش رایج انجام می پذیرد 

اولین روش استفاده از یک فنجان لاستیکی نرم افزار می باشد که دندانپزشک در آن خمیر درشت، ریز یا متوسط ​​را پر می نماید. ابزار چرخشی فنجان را چرخانده و هنگامی که روی دندان فشار می‌آورد، باعث از بین رفتن لکه و پلاک می شود.

دومین روش پولیش دندان استفاده از جت هوا و آب همراه با گلیسرین یا بی کربنات سدیم به منظور رفع لکه‌هایی که روی دندان‌های حساس‌تر هستند، استفاده می گردند.

پولیش دندان پس از جرم گیری

پلاک، جرم در طول زمان روی دندانها بوجود می آید. پلاک یک لایه چسبنده می باشد که بر روی دندان ها تولید می شود و در یک روز به سنگ های سخت تر یا تارتار تبدیل می گردد. توجه داشته باشید با مسواک زدن نمی توان جرم را از بین برد و روش جرم گیری تنها روش به منظور از بین بردن رسوب سخت می باشد. پولیش یک پروسه تکمیلی می باشد که در آن امکان دارد لکه ها از بین بروند و دندان ها صاف و براق گردند. 

روش پولیش دندان کاملاً ضروری نمی باشد، پولیش نمودن دندانها پس از جرم گیری به حذف نمودن لکه‌ها و همچنین حذف باکتری ها از ریشه دندان کمک می نماید که روش معمول جرمگیری نمی تواند باعث از بین رفتن آن شود.

بهتر است حداقل هر ۳ ماه یک بار این روش را انجام پذیرد.

چه تفاوتی بین سفید کردن دندان و پولیش وجود دارد؟

بغضی از افراد در مورد تفاوت بین سفید کردن دندان و پولیش و نمودن دندان های خود سردرگم می باشند. روش سفید نمودن دندان به طور معمول توسط دندانپزشک زیبایی و با کمک ژل های دارای پراکسید که پس از قرار دادن سپرهای محافظ روی لثه ها به دندان ها انجام می پذیرد. اکثر دندانپزشکان امکان دارد از لیزر به منظور تشدید عمل سفید کننده خمیرها یا ژل های سفید کننده دندان کمک بگیرند. تعداد دفعات و مدت زمان سفید کردن دندان به اندازه لکه های دندان ها و همچنین میزان تغییر رنگ بستگی خواهد داشت. از طرف دیگر پولیش دندان یک روش مکانیکی با کمک یک فنجان لاستیکی پر از خمیر پولیش یا جت آب یا هوا با گلیسیرین یا کربنات سدیم به منظور سطح صاف نمودن دندان می باشد. پولیش دندان ها را سفید نمی کند اما دندان ها را درخشان تر و تمیز تر  می نماید.

انجام پولیش دندان خوب است یا بد؟

جرم گیری کردن دندان به منظور از بین بردن رسوبات و حفظ سلامت لثه ها و دندان ها احتیاج می باشد. نظرات در این باره متفاوت می باشد و یکی از سوالات متداول این می باشد که: آیا پولیش دندان خوب است یا بد؟ اکثر دندانپزشکان بر این عقیده می باشند که روش پولیش دندان هیچگونه مزیت ملموسی را برای سلامتی دندان ها به همراه ندارد و اصلاً ضروری نمی باشد. اگر به درستی انجام گردد، پولیش می تواند یک محافظ نازک برای دندان باشد.  انجام عمل جرمگیری هر ۲ یا ۳ ماه یکبار برای لثه و دندان مفید می باشد. امکان دارد برای شما اجباری وجود نداشته باشد که هر بار این کار را انجام دهید. کاری که روش پولیش دندان برای ما می تواند انجام دهد این است که ظاهری صاف و کامل را برای دندان های ما ایجاد می نماید و باعث می گردد شما ظاهر و احساس خوبی داشته باشید. 

عوارض روش پولیش دندان

هر روش دندانپزشکی امکان دارد با عوارضی همراه باشد و این موضوع در رابطه با پولیش دندان هم صدق می نماید. 

جرم گیری می تواند بیش از حد انجام گردد و به مینای دندان آسیب برساند. در صورتی که جرم گیری را انتخاب می نمایید به این معنی نمی باشد که الزاماً باید پولیش را انجام دهید. توجه داشته باشید که پولیش می تواند بر روی لایه مینای ظریف که دارای فلوراید است تاثیر داشته باشد. 

 اگر دندان شما دارای لثه ملتهب است، باید ابتدا این مشکل را درمان و برطرف نمایید و سپس اقدام به روش پولیش دندان کنید.  

نکته دیگری که باید در نظر داشت این می باشد که ترکیبات پولیش امکان دارد علائم آلرژیک ایجاد نمایند، به ویژه در مواردی که مشکلاتی وجود دارد و در مواردی که فرد مبتلا به فشار خون بالا می باشد. دندانپزشک مطمئناً قبل از توصیه روش پولیش، معاینات لازم را انجام داده و شرایط را قبل از انجام پولیش بررسی می کند.

هزینه انجام پولیش دندان

بسته به وضعیت دندان ها و حرفه ای که انتخاب می نمایید، قیمت پولیش دندان امکان دارد متفاوت باشد. همچنین تخصص و تجربه دندانپزشک، تعرفه ایی که برای اینکار در نظر گرفته شده، نوع پولیش و … هم می تواند روی هزینه انجام پولیش تاثیر گذار باشد.   

انجام پولیش چقدر طول می کشد؟

پروسه پولیش دندان بستگی به وضعیت دندان بیمار دارد و می تواند حدود 30 دقیقه تا 1 ساعت به طول بی انجامد. 

پس از انجام پولیش می توان بلافاصله غذا خورد؟

بسته به نوع پولیش این امکان وجود دارد تا بتوانید غذا میل نمایید. مثلا 

اگر پولیش دندان شامل فلورایدتراپی یا پولیش با هوا باشد، زمانی که برای آن تعیین می گردد حداقل 30 دقیقه است. یعنی شما پس از 30 دقیقه می توانید غذا میل نمایید. درصورتی که شامل فلوراید درمانی یا پولیش هوا نباشد، احتیاجی به صبر نبوده و می توانید بلافاصله اقدام به خوردن غذا نمایید. 

دندانپزشکان توصیه می کنند کمتر از 6 تا 8 ساعت پس از پولیش دندان از مصرف غذاهایی که دارای رنگ هستند و می توانند باعث تغییر رنگ روی دندان های شما شوند پرهیز نمایید.

در آخر

پولیش دندان یک روش تکمیل زیبایی می باشد که زمانی به درستی توسط دندانپزشکان متخصص انجام پذیرد، به ویژه پس از یک روش سفید نمودن دندان ها، مزایایی را هم به همراه خواهد داشت. با انجام روش پولیش دندان، دندان های شما به طور مثبت براق شده و می درخشند‌.

پیام بگذارید

تماس با ما