آیا از هزینه ارتودنسی دندان خبر دارید؟

آیا از هزینه ارتودنسی دندان خبر دارید؟

ارتودنسی نیز از دیگر روش های دندانپزشکی برای رفع ناهماهنگی های فک و دندان ها می باشد و به دلیل زمان‌بر بودن آن از هزینه بالایی نیز برخوردار است. ارتودنسی کمک می کند تا دندان‌های شما زیبا شوند و هماهنگ در کنار یگدیگر قرار گیرند. با انجام ارتودنسی اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می کند و لبخندی زیبایی خواهید داشت. در این مقاله به ارتودنسی دندان و هزینه ارتودنسی دندان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ و … را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

ارتودنسی دندان چیست؟

وقتی دندان ها فضای لازم را برای رشد نداشته باشند و به درستی رشد نکنند، ناهماهنگ در کنار هم قرار می گیرند و برای برطرف نمودن این مشکل می توان از روس ارتودنسی دندان استفاده نمود تا دندان هایی صاف و یکدست داشته باشید. با کمک ارتودنسی دندان در کنار هماهنگ نمودن دندان ها و در یک راستا قرار دادن دندان از پوسیدگی دندان جلوگیری می نمایید و ظاهر زیبایی ایجاد می نمایید. 

چه کسانی می توانند از ارتودنسی دندان استفاده نمایند؟

افرادی که دندان های جلو آنها برجسته است و به سمت جلد آمده باشد.

کسانی که عمل جویدن با دندان های نامنظم برای آنها سخت است.

کسانی که نمی توانند دهان و خود را به خوبی باز و بسته کنند و در صحبت کردن با مشکل مواجه هستند.

هزینه ارتودنسی دندان کمی بالا می باشد اما به بهبود مشکلات گفته شده کمک خواهد نمود.

به چه دلیل هزینه ارتودنسی ممکن است زیاد شود؟

عوامل زیادی هستند که بر هزینه ارتودنسی دندان تاثیر می گذارند که عبارتند از:

  • سن و سال بیمار
  • نوع مشکل و شدت آن
  • مدت زمان درمان
  • نوع ارتودنسی انجام شده و تجهیزات به کار رفته
  • مکان زندگی

انواع ارتودنسی دندان

ارتودنسی انواع مختلفی دارد که شامل ارتودنسی ثابت و متحرک می باشد و هر کدام زیر مجموعه هایی دارند.

از زیر مجموعه های ارتودنسی ثابت می توان از ارتودنسی ثابت فلزی، ارتودنسی ثابت سرامیکی، ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی لیمون نام برد. این ارتودنسی ها ثابت هستند و توسط خود شخص برداشتن آن امکان پذیر نیست و فقط بابد از دندانپزشک کمک بگیرند.

همجنین ارتودنسی متحرک نیز شامل ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی متحرک است و برای غذا خوردن می توان آنها را برداشت. 

آیا از هزینه ارتودنسی دندان خبر دارید؟

روش های ارتودنسی

ارتودنسی ثابت با بریس معمولی

هزینه این روش ارتودنسی دندان بسیار بالا می باشد و برای هر فک باید هزینه بالایی پرداخت نمود.

ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی

این نوع ارتودنسی نامرئی می باشد و دندانپزشک برای انجام آن از دستگاه های اینویزیلاین ها، الاینرها و پلاک های شفاف دیگر استفاده می شود. این روش ارتودنسی برای بزرگسالان مناسب است و نسبت به روش قبلی قیمت پایینی دارد.

ارتودنسی دیمون با بریس های سلف لیگیتینگ

روش ارتودنسی دیمون با بریس های سلف لیگیتینگ برای رفع ناهماهنگی دندان ها بهترین گزینه است و به اصلاح دندان ها کمک خواهد نمود. فرم دندان ها با این روش بسیار عالی است و برای فرد مشکلی ایجاد نمی کند. ارتودنسی دیمون زمان‌بر نیست و در چند جلسه تنظیم سیم انجام می شود و درد کمی دارد‌. لازم به ذکر است که هزینه ارتودنسی دندان با این روش خیلی بالاست. 

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال سخت و پیچیده می باشد و به پشت دندان ها متصل خواهد شد. در صورتی که در نمونه های قبلی سیم ها و براکت ها در جلو دندان قرار می گرفتند. هزینه این روش ارتودنسی بسیار بالا می باشد.

ارتودنسی نامرئی با اینوزیلاین ها

به دلیل پلاک های متحرک و شفاف در این روش به آن ارتودنسی نامرئی یا متحرک می گویند. اینوزیلاین از دستگاه های شفاف و نامرئی ارتودنسی می باشد که دندانپزشک از آن استفاده می کند. هزینه ارتودنسی دندان نامرئی با اینوزیلاین ها به شدت مشکل، تعداد پلاک و شرکت سازنده پلاک بستگی دارد.

جرم گیری قبل از انجام ارتودنسی

جرم گیری با وجود براکت های ارتودنسی کار سخت و مشکلی است و به دلیل زمان‌بر بودن و وجود جرم بیشتر در هنگام انجام ارتودنسی دندان ها شکل نازیبایی خواهند داشت. پی بهتر است قبل از انجام ارتودنسی اول جرم گیری دندان انجام دهید و بعد ارتودنسی را شروع نمایید.

نکات مهم

تنظیم بریس دندان هر چند هفته یک بار باید صورت گیرد و نیروی سیم ها به دندان ها باید تنظیم شوند.

قبل و بعد از انجام ارتودنسی دندان عکسبرداری از دندان ها با اشعه ایکس باید انجام شود و منظم شدن دندان ها را مشاهده خواهید نمود.

وقتی دوره درمان شما به اتمام رسید باید از دستگاه های ریتینگ که دو نوع ثابت و متحرک دارند باید استفاده شود.

محافظت دندان ها بسیار مهم می باشد و اگر محافظت از دندان ها به درستی صورت نگیرد پلاک ها شکسته می شود و برروی هزینه ارتودنسی دندان تاثیر خواهد گذاشت.

قیمت ارتودنسی دندان های بالا و دندان های پایین با هم فرق دارد. 

قیمت ارتودنسی یک دندان کج متفاوت می باشد و برای صاف کردن یک دندان ممکن است نیاز باشد تا کل فک را سیم کشی نمود. 

جمع بندی نهایی

ارتودنسی دندان از روش های دندانپزشکی پرطرفدار می باشد که برای صاف و یکدست شدن دندان ها انجام می شود. قبل از انجام این روش درمانی در صورت داشتن دندان شکسته، پوسیده یا نیاز به جرم گیری باید در ابتدا مشکلات را برطرف نمایید و سپس ارتودنسی را انجام دهید. ارتودنسی دندان دو نوع ثابت و متحرک دارد که در نوع ثابت فقط دندانپزشک می تواند آن را خارج سازد. و در نوع متحرک در هنگام غذا خوردن برداشتن براکت ها امکان پذیر است. هزینه ارتودنسی دندان متغیر است و به روشی که انتخاب نموده اید بستگی دارد. برای رفع مشکل های دندان خود بهتر است به کلینیک های معتبر مراجعه نمایید تا هیچ مشکلی برای دندان های شما ایجاد نشود.

پیام بگذارید

تماس با ما