سفید کردن دندان پس از بریس

سفید کردن دندان پس از بریس

سفید کردن دندان پس از بریس امکان پذیر می باشد؟ دندان های سفیدتر بدون شک می تواند اعتماد به نفس فرد را تحت شعاع قرار داده و باعث بهبود آن بخشد. سفیدی دندان امروزه به عنوان یکی از دغدغه های مهم افراد شناخته شده و این را می دانند برای داشتن و حفظ زیبایی خود وجود دندانی سفید، یکدست، تمیز و مرواریدی یک اصل پایدار و مهم می باشد. برای افرادی که سال‌ها از بریس ها استفاده نموده و روش های آن را تحمل نموده اند، می دانند که چقدر حفظ و رسیدن به زیبایی و سلامتی می تواند سخت باشد.

اما خوب استفاده از بریس مشکلاتی را هم به همراه خواهد داشت که یکی از آن مشکلات تغیر رنگ پیدا کردن دندان ها می باشد. ما در این مقاله می خواهیم در رابطه با سفید کردن دندان پس از بریس صحبت کنیم و ببینیم چگونه می توان پس از استفاده از بریس باعث سفید شدن دندان های خود شویم. اگر شما هم مایل به دانستن این موضوع هستید ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

سفید کردن دندان پس از انجام بریس را احتمالاً می توان تا ۶ ماه پس از برداشتن بریس هم انجام داد. با این همه، بهتر می باشد ابتدا در مورد درمان و برنامه های صحیح سفید نمودن دندان با دندانپزشک خود صحبت نمایید. دندانپزشک ارزیابی خواهد کرد که آیا می توان این کار را زودتر هم انجام داد یا احتیاج است کمی بیشتر صبر نمایید، چرا که دندان های شما به تازگی پس از ماه ها یا سال ها استفاده کردن از بریس بهبود پیدا کرده است. 

چرا درمان حرفه ای سفید نمودن دندان پس از بریس توصیه می گردد؟

دیدن لکه دار شدن یا تغییر رنگ دندان ها پس از انجام بریس برای افرادی بسیاری ممکن است تعجب آور باشد. چرا که فکر می کنند براکت ها می توانند از دندان ها و مینای دندان در برابر نوشیدنی ها و غذاهایی که منجر به ایجاد لکه می گردد محافظت نمایند.

استفاده کردن طولانی مدت از بریس می تواند بر تجمع پلاک در شکاف دندان ها بی افزاید. همچنین، مسواک کردن درست هم کمی سخت می شود و مشکل ساز می گردد، چرا که مسواک در زمانی که بریس در دهان قرار دارد نمی تواند به طور موثر دندان را تمیز و پاکسازی نماید.

این موضوع می تواند منجر به تغییر رنگ و لکه دار شدن دندان ها گردد. بیشتر دندانپزشکان به بیماران خود که از بریس ها  استفاده می نمایند توصیه می کنند تا می توانند از خوردن غذا و نوشیدنی های رنگی پرهیز نمایند و از مسواک بریس برای تمیز نمودن دندان های خود در زمانی که دستگاه بریس در دهان قرار دارد استفاده شود.

همچنین به صورت روزانه هم از نخ دندان استفاده گردد تا از ایحاد جرم و پلاک بر روی دندان ها جلوگیری گردد.

رایج ترین درمان های سفید کننده دندان

پیشرفت تکنولوژیکی که همه از آن لذت می برند، باعث می گردد تا روش های سفید کردن دندان های ساده تر و تخصصی تر به منظور ماندگاری و ارائه نتایج عالی وجود داشته باشد. پس، به همین جهت در ادامه شما را با رایج ترین روش های سفید کردن دندان آشنا می سازیم با ما همچنان در سفید کردن دندان پس از بریس همراه باشید.

بلیچینگ

بلیچینگ، ژل پراکسید است که می تواند به طور خودکار لکه ها و تارتار را از روی دندان ها از بین ببرد. نتایج فوری به همراه داشته و می تواند یک سال هم دوام بیاورد. امکان دارد این یک روش پرهزینه برای شما در نظر گرفته گردد، اما خوب اثر طولانی مدت آن می تواند باعث شود تا شما روی قیمتی که دارد صبر نکنید و کارایی آن را ارجح تر بدانید.

درمان سفید کردن دندان در مطب

درمان سفید نمودن دندان در مطب شامل یک سفید کننده می باشد که بر روی دندان ها اعمال می گردد. پس از آن توسط یک نور UV فعال می گردد که محلول را گرم می نماید و به آن این اجازه را خواهد داد تا عمق مینای دندان نفوذ نماید. این درمان سفید کردن دندان می تواند نتایج فوری را به همراه داشته باشد و تنها 60 تا 90 دقیقه به طول بی انجامد.

سفید کردن دندان پس از بریس

هزینه سفید کردن دندان پس از بریس چقدر می باشد؟

هزینه سفید کردن دندان پس از انجام بریس بسته به درمانی که انتخاب می کنید دارد. اما خوب از همه گران تر سفید کردن دندان با کمک دستگاه لیزر می باشد.

چه زمانی می توان بعد از انجام بریس دندان ها را سفید کرد؟

برای بسیاری از افراد جای سوال است که نی توانند سریعاً پس از نتیجه گیری از بریس اقدام به سفید نمودن دندان های خود کرد؟ طبق نظر دندانپزشکان حاذق بهتر است حداقل ۶ مات از انجام و موفقیت بریس بر روی دندان ها گذشته باشد و پس از آن ابندا با دندانپزشک خود صحبت و مشورت نموده و پس از ارزیابی هایی که دندانپزشک شما انجام خواهد داد به شما خواهد گفت می توانید اقدام به سفید کردن دندان خود نمایید یا خیر.

چرا باید ۶ ماه از انجام بریس بگذرد تا بتوان دندان ها را سفید کرد؟

شاید برای شما هم سوال باشد چرا باید ۶ مات منتظر بمانیم و پس از آن اقدام به سفید کردن دندان کنیم؟ باید بگوییم که به دو علت دندانپزشکان و ارتودنتیست ها توصیه دارند که پس از برداشتن بریس فورا اقدام به سفید کردن دندان ها نکینم، این دو علت عبارتند از:

افزایش حساسیت دندان

کاهش بزاق دهان

نصب کردن بریس منجر می گردد تا برای مدت کوتاهی دندان ها ضعیف و حساس گردند. پس بایستی مدتی صبر نمود تا این حساسیت کاهش پیدا کرده و برطرف گردد.

آیا می توان سفید کردن دندان پس از بریس را در منزل انجام داد؟

راه های مختلفی برای سفید کردن دندان در منزل وجود دارد اما خوب بهتر است سفید کردن دندان پس از انجام بریس را به دست متخصص دندانپزشک بسپاریم و از سفید کردن خودسرانه دندانهای خود در منزل خوداری نماییم.

در آخر

برای اینکه بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت دندان های خود پس از انجام بریس بگیرید و بدانید آیا کاندید مناسب برای سفید نمودن دندان خود پس از انجام بریس هستید یا خیر، بهتر است با دندانپزشک خود در این باره صحبت نموده و مزایا و معایب انجام این روش را از دندانپزشک خود جویا شوید.

سفید کردن دندان ها می تواند هم به سلامت و بهداشت دهان و دندان کمک نماید و هم منجر به بهبود افزایش اعتماد به نفس فرد می گردد. اما خوب در صورتی که بدون توجه به نکات یاد شده اقدام به سفید نمودن دندان های خود نمایید ممکن است مشکلاتی را برای خود ایجاد کنید. پس حتماً قبل از تصمیم گیری با دندانپزشک خود در رابطه با سلامت دندان های خود صحبت و مشورت نمایید.

پیام بگذارید

تماس با ما