مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال

مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال

از دست دادن دندان امری طبیعی است که هر فردی ممکن است دچار آن شود. به طور کلی در اثر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان امکان پوسیدگی دندان وجود دارد و در صورت پوسیده شدن دندان ها  حتی شکستگی باید دندان جدید جایگزین شود. برای جایگزین نمودن دندان ها در علم دندانپزشکی سه روش وجود دارد که این سه روش  شامل بریچ، دندان مصنوعی و ایمپلنت می باشد و ما در این مقاله می خواهیم شما را بیشتر با روش ایمپلنت آشنا کنیم و در مورد مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ و … را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت روشی استاندارد در دندانپزشکی است که برای پر کردن جای خالی دندان امروزه رواج بسیاری پیدا کرده است. پایه های ایمپلنت از جنس تیتانیوم می باشد  و پایه آن در استخوان فک قرار داده می شود و بعد از جوش خوردن با استخوان فک تاج مصنوعی دندان در جای خود قرار داده می شود. ایمپلنت دندان هایی صاف و زیبا به شما می بخشد و رنگ تاج آن متناسب با دندان های دیگر شما خواهد بود و طرح لبخندی زیبا به شما هدیه می کند.

به طور کلی می توان گفت که ظاهر دندان های ایمپلنت شده بسیار طبیعی است و تماما در شکل و اندازه دندان قبلی شماست. البته باید بدانید که ممکن است برخی افراد قبل از انجام ایمپلنت نیاز به عمل پیوند استخوان داشته باشند.

ایمپلنت دندان دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال برای زیبایی بخشیدن به دندان ها مناسب می باشد و یک یا چند دندان را می توان به همراه هم با کمک این روش درست کرد. زمان انجام ایمپلنت دیجیتال نسبت به روش سنتی کمتر است و فقط ۱۵ دقیقه به طول می انجامد. به طور کلی در این روش دیجیتالی از شبیه ساز کامپیوتری سه بعدی استفاده می شود و وضعیت استخوان و اعصاب دندان مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین برش های ایجاد شده بسیار دقیق می باشند و هیچ گونه آسیبی به عصب و دندان های اطراف وارد نمی کنند. همچنین در کنار حداقل برش، خونریزی کمی نیز در هنگام عمل مشاهده می شود.

مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال

ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزینی دندان است اما روشی سنتی می باشد و امروزه بیشتر ازایمپلنت دیجیتال استفاده می شود که در ادامه به مزایای آن خواهیم پرداخت‌.

درد کمتر

به دلیل برش و سوراخ کمی که در لثه ایجاد می شود درد کمی را تجربه خواهید نمود و همچنین بعد گذاشتن پایه های ایمپلنت در کوتاهترین زمان برش های ایجاد شده برطرف می شوند.

روش درمانی کوتاه

در روش قبلی زمان بیشتری برای کاشت دندان صرف می شد و حداقل دو ساعت انجام ایمپلنت طول می کشید. اما امروزه با انجام این روش دیجیتالی می توان گفت که فقط در ۱۵ دقیقه مرحله کاشت دندان های دیجیتال انجام می شود و نیازی به صرف وقت اضافه نمی باشد.

ایمپلنت به روش قدیمی زمان زیادی طول می کشید تا ایمپلنت دائمی وصل شود(حدود ۱۲۰ روز). اما در این روش بعد از جایگذاری پایه در استخوان فک ۵ تا ۷ روز طول می کشد تا بتوانید ایمپلنت دائمی نصب کنید.

کاشت دندان راحت

از دیگر مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال می توان به راحتی آن اشاره کرد. یعنی در حین عمل با تزریق داروی بیهوشی هیچ احساس درد و مشکلی نخواهید داشت و همانطور که گفته شد به دلیل برش های کوچک و سطحی نیازی به بخیه نیست و در نتیجه درد خیلی کمی را تجربه خواهید نمود. همچنین در لثه و فک نیز هیچ گونه حساسیت و اختلالی رخ نخواهد داد.

مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال

تعداد ویزیت کمتر: مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال

در هنگام انجام ایمپلنت سنتی تعداد دفعات مراجعه شما به دندانپزشکی بسیار می باشد و حداقل باید ۷ بار به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید. این در صورتی است که در ایمپلنت دیجیتالی احتیاجی به ویزیت مکرر نیست و بیشتر برنامه ریزی ها بر روی ایمپلنت انجام می گیرد و نهایتا دو تا سه بار باید به دندانپزشکی مراجعه کنید.

ماندگاری بالا

ایمپلنت دیجیتال همانند نمونه قدیمی از ماندگاری بالایی برخوردار است و می توان گفت مادام العمر می باشد. البته رعایت نکات بهداشتی و مراقبت و نگهداری درست در این امر نقش بسزایی دارد.

مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت دندان دیجیتال

برای ماندگاری بیشتر ایمپلنت و عدم بروز مشکل باید یک سری مراقبت ها انجام شود که عبارتند از:

  • دو بار در روز حداقل ۲ دقیقه مسواک بزنید.
  • روزانه یک بار نخ دندان استفاده کنید.
  • از خوردن غذاهای سفت و چسبناک در روزهای ابتدایی انجام ایمپلنت خودداری نمایید.
  • هر شش ماه یک بار برای بررسی دندان ها به دندانپزشک مراجعه نمایید.

هزینه انجام ایمپلنت

هزینه ایمپلنت به تعداد دندان هایی که می خواهید کاشت کنید بستگی دارد و باید بدانید که هزینه نوع دیجیتال کمی زیاد تر می باشد.

جمع بندی نهایی

افراد ممکن است در اثر عوامل مختلفی چون پوسیدگی، شکستگی و … دندان خود را از دست بدهند که در این صورت مب توان از روش های کاشت دندان استفاده کرد و دندان جدیدی را جایگزین نمود که تفاوت چندانی با دندان های طبیعی ندارد و متناسب با شکل و اندازه دندان ها درست می شوند. ایمپلنت دندان امروزه به صورت دیجیتال انجام می شود و در مدت ۱۵ دقیقه با برش های و سوراخ های کوچکی در لثه این عمل امکان پذیر است.

در این روش از شبیه ساز کامپیوتری سه بعدی استفاده می شود و وضعیت استخوان و اعصاب دندان بررسی خواهد شد. همچنین با انجام این نوع ایمپلنت هیچ مشکلی در دندان های اطراف رخ نمی دهد. از جمله مزایای ایمپلنت دیجیتال می توان به  درمان سریعتر، زمان کوتاه برای جراحی، درد کمتر، مادام العمر بودن، بدو حساسیت و کاشت دندان راحت اشاره کرد. از جمله مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت می توان به دو بار  مسواک زدن در روز، نخ دندان کشیدن روزانه و نخوردن غذاهای سفت و چسبنده و همچنین مراجعه به دندانپزشک برای بررسی دندان ها اشاره نمود‌.

پیام بگذارید

تماس با ما