ایمپلنت های دندانی در مقابل بریج چه مزایایی دارند؟

ایمپلنت های دندانی در مقابل بریج

ایمپلنت ها به عنوان یکی از مهم ترین جایگزین ها برای دندان های از دست رفته هستند که زیبایی و عملکرد یک دندان واقعی را ارائه خواهند داد. یک ایمپلنت دندانی تک متشکل شده از یک تاج متصل به یک پایه فلزی کاشته شده در استخوان فک یا بافت لثه است. بریج های دندانی نیاز به تغییر شکل یا ساییدن دندان های مجاور دارند اما ایمپلنت دندانپزشکی خود نگهدارانده داشته و به دندان های مجاور هیچ آسیبی نمی رساند. با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با ایمپلنت های دندانی در مقابل بریج آشنا نماییم و ببینیم کدام یک می توانند انتخاب مناسبی باشند.

در ایمپلنت دندانی دندانپزشک با اندازه گیری دقیق دندان های طبیعی کمک می کند تا اندازه و شکل مناسب دندان های خود را انتخاب کنید. علاوه بر این، آنها برای شبیه سازی ظاهر و احساس دندان های طبیعی طراحی شده اند.

ایمپلنت ها را می توان به همان روشی که با دندان های طبیعی خود رفتار می کنیم و از آنها مراقبت می شود، مراقبت نماییم و با توجه به مراقبت های دندانپزشکی و حفظ رژیم غذایی مناسب از پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری نمود. علاوه بر این، دارای میزان موفقیت 97-98٪ هم می باشند.

اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید، می توان آنها را با یک تاج تکی با ایمپلنت یا بریج های هیبریدی که توسط ایمپلنت پشتیبانی می شوند، جایگزین کرد.

ایمپلنت های دندانی در مقابل بریج

بریج دندانی در دو طرف شکاف دندان ها متصل شده و باعث تثبیت و بهبود عملکرد دندان ها می شود. علاوه بر این، ظاهر و حس دندان های طبیعی را ارائه می دهد.

برخی بریج های ثابت وجود دارند و همانطور که از نام آنها پیدا است، همچون پروتز پارسیل سنتی، نیازی به برداشتن روزانه آنها وجود ندارد.

به طور سنتی، یک بریج دندان دارای دو تاج در دو انتهای دهانه و یک پل دندانی است که توسط یک دندان پونتیک به هم متصل می شوند. ایمپلنت‌های دندانی می توانند جایگزین دندان های مصنوعی شوند و در صورتی که دهانه بیش از حد طولانی باشد یا دندان های سالمی برای حمایت از هر دو در انتهای آن نباشد، از تغییر شکل دندان های جلوگیری کند.

دندانپزشکان می توانند از ایمپلنت های دندانی برای بریج های سنتی استفاده کنند که در اثر افتادن چسب یا آسیب ریشه دندان، شل شده اند. یکی دیگر از پشتیبان ایمپلنت نسبت به بریج های معمولی که ساختار دندان را در برابر پوسیدگی دندان مقاوم تر می سازند.

ایمپلنت های دندانی در مقابل بریج

پروتزهای تحت حمایت ایمپلنت

از آنجا که نبودن دندان در دهان به مرور باعث تحلیل استخوان لثه می شود، می توان استخوان‌ از دست رفته را با پروتز پلاستیکی متحرک جایگزین کرد.

پروتز کامل را می توان با ایمپلنت حمایت و محکم کرد. این گزینه ها با توجه به نیازهای فردی بیمار تعیین می شوند. اوردنچرهای ثابت از طریق پیچ هایی آن را به هم متصل می کنند و به ایمپلنت بسته می شوند. دندانپزشک می تواند آنها را برای تمیز کردن و نگهداری بردارد. اما توسط خود فرد نباید خارج شود.

بعلاوه، اوردنچر نیز قابل جابجایی است و بیماران ممکن است به این جهت آن را انتخاب نمایند. دندان های مصنوعی به ایمپلنت ها وصل می شوند اما در صورت نیاز بیمار می توانند آن را جدا نماید.

ایمپلنت دندان All-On-4

ایمپلنت های All-on-4 گزینه ای قابل اعتماد برای تعداد دندان های از دست رفته است. این راه حل با هدف بازیابی کل فک بالا و پایین یا هر دو قوس انتخاب می شود.

در صورتی که یک ترمیم دائمی دندان در نظر گرفته شود، در صورت لزوم می توان آن را برای تمیز کردن برداشت.

مقاومت ایمپلنت های دندانی در مقابل بریج

ثابت شده است که ایمپلنت های دندانی پایدارتر و موفق تر از بسیاری از درمان های دندانی دیگر هستند. بر اساس مطالعات متعدد، میزان موفقیت ایمپلنت 90 تا 95 درصد است که بالاترین میزان در بین روشهای ترمیم دندان است.

دوام و طول عمر

ایمپلنت های دندانی جایگزین مناسب برای آسیب دیدگی می باشند و معمولاً پایداری بهتری نسبت به بریج یا پروتزها دارند. با این حال، اگر دندانی برای مدتی کشیده شده باشد، برای حمایت از ایمپلنت های دندانی باید از پیوند استخوان بهره برد.

از مزایای استفاده از این لنت باید بگوییم که میانگین ۱۵ تا ۲۰ سال در صورتی که مراقبت های لازم انجام پذیرد، می تواند دوام بیاورد. ایمپلنت ها به طور معمول از تیتانیوم ساخته شده اند و از طریق روش ادغام استخوان فک ایجاد می گردد. همچنین بسیار بادوام هستند، چون از مواد قوی ساخته شده اند که از آنها در برابر پوسیدگی و بیماری لثه مراقبت می کند.

دندانی که از دست رفته باید برای نصب بریج آماده باشد. این پروژه نیازمند کار روی دندان‌هغای سالم مجاور با برداشتن لایه هایی از سطح مینای دندان برای ایجاد بریج است.

طول عمر یک بریج دندانی به طور متوسط ۱۰ سال است. اما ساختار زیرین دندان که بر روی آن ساخته شده می تواند منجر به ایجاد پوسیدگی دندان و بیماری لثه گردد.

ظاهر ایمپلنت های دندانی در مقابل بریج

ایمپلنت ها می توانند هم از نظر عملکرد و هم کیفیت زیبایی، نسبت به بریج های دندانی برتری داشته باشند. ایمپلنت ها طبیعی به نظر می رسند چون رنگ و حس دندان معمولی را دارا هستند.

بریج ها عملکرد و زیبایی مشابه با ایمپلنت های دندانی دارند، اما امکانات مشابهی با ایمپلنت ندارند. همچون پروتزهای جزئی معمولی بوده و توسط دندان های مجاور مورد حمایت قرار می گیرد.

هزینه

شاید گران تر به نظر برسد، اما ایمپلنت‌ها در درازمدت ارزان تر نشان داده می شوند. چرا که نسبت به سایر درمان‌ها مقاومت بالاتری دارند.

مقدار هزینه بریج دندان در قسمت جلو از ایمپلنت دندان کمتر است، اما لازم است تا ۱۰ سال پس از نصب، مورد تعویض قرار گیرد.

در آخر ایمپلنت های دندانی در مقابل بریج

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله به شما عزیزان کمک کرده تا اطلاعاتی در مورد ایمپلنت های دندانی و فواید آن بدست آورید. بهترین چیز در مورد ایمپلنت دندانی این می باشد که آنها یک راه  و روش درمانی قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای دندان های طبیعی و از دست رفته هستند. بنابراین شما می توانید برای دندان از دست رفته خود راه بهتری داشته باشید و احساس بهتری را برای خود ایجاد نمایید. چرا که داشتن دندان طبیعی سالم و پایدار برای جویدن و لبخند زدن حیاتی می باشد.

نوع درمان ایمپلنتی که انتخاب می کنید به سلامت دهان، سبک زندگی و همچنین بودجه شما بستگی خواهد داشت.

مهم نخواهد بود که کدام نوع ایمپلنت را انتخاب می کنید، اما لازم است که قبل از عمل جراحی با یک دندانپزشک مجرب و متخصص در این زمینه صحبت کرده و شرایط خود را در میان بگذارید.

دندانپزشک شما می تواند تمام اطلاعات مورد احتیاج را به شما ارائه دهد و باعث می گردد تا شما بتوانید تصمیم بهتری بگیرید و در مورد ادامه یا عدم ادامه گزینه درمانی دندان ها، راه مناسبتر را انتخاب نمایید.

دندانپزشکی دکتر هیلا یوسفی در زمینه دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم فعالیت دارد و همچنین خدمات دیگری از جمله عصب کشی دندان و عصب کشی بدون درد با لیزر و جراحی با لیزر و انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ و … را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد. جهت مشاهده خدمات و بهره مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

پیام بگذارید

تماس با ما