انجام تمامی درمان ها با میکروسکوپ

انجام تمامی درمان ها بامیکروسکوپ

درمان ریشه دندان ها یکی از راه های نجات دندان است. اخرین مرحله نجات دندان عصب کشی است که سالیان سال است به شکل سنتی انجام میشود اما از دهه ۱۹۹۰ دستگاهی برای انجام این درمان مورد استفاده قرار میگیرد که بسیار کارامد است. میکروسکوپ میکروسرجری یک دستگاه فوق العاده در دندانپزشکی است که برای درمان ریشه دندان و سایر درمان های دندانپزشکی استفاده میشود. تمام درمان های دندان با میکروسکوپ را می توانید در کلینیک دکتر هیلا یوسفی با کادری مجرب و سالها تجربه موفق دریافت کنید.

اما میکروسرجری چیست و چگونه به درمان دندان ها کمک می کند؟ در ادامه با ما همراه باشید و در صورت لزوم با کلینیک تخصصی دکتر یوسفی برای انجام انواع خدمات دندان، جراحی لثه، جراحی دندان، عصب کشی، پرکردن دندان و … تماس حاصل نمایید.

میکروسکوپ چیست؟

مهمترین اختراع بشر که یک تحول اساسی در راستای پزشکی و این روزها در راستای دندانپزشکی ایجاد نموده است میکروسکوپ است. میکروسکوپ دستگاهی در سایزهای مختلف است که قابلیت بزرگ نمایی فوق العاده بالا با کیفیت بالا را دارد و قادر است اجسام را تا چندین برابر اندازه واقعی بزرگ کند. به این شکل میتوان با میکروسکوپ ریزترین اجسام و اجزا را با دقت بسیار بالا مشاهده کرد.

از میکروسکوپ برای دیدن اجزای تشکیل دهنده اجسام، دیدن میکروب ها، جراحی های سخت ک نیاز به بزرگنمایی دارند، و این روزها برای دندانپزشکی و … استفاده می کنند‌.

علت درمان دندان با میکروسکوپ چیست؟

میکروسکوپ در درمان تمام مشکلات دندان می تواند نقش داشته باشد اما درمان ریشه دندان و جراحی دندان از مهمترین کاربردهای میکروسکوپ است. اخرین راه حل دفاع از دندان و نجات دندان درمان ریشه دندان و عصب کشی است. با عصب کشی شما میتوانید مانع از کشیدن دندان شوید. اما عصب کشی کار دشواری است و باید با دقت بالایی انجام شود. عموما دندان پزشکان راه سنتی را در پیش می گیرند و اقدام به عصب کشی سنتی می کنند که در اکثر مواقع کاملا موفق است. اما گاهی حفره دندان بسیار باریک است و انجام عملیات پزشکی بر روی آن بسیار سخت است. همچنین گاهی نیاز به جراحی دندان است تا مستقیما ریشه را مورد مطالعه قرار داد و اقدام به درمان آن کرد.

از همین رو در این مواقع که دسترسی به ریشه سخت است و نیاز به دقت بالا است از میکروسکوپ برای درمان دندان بهره میبرند که به آن میکروسرجری نیز می گویند.

با کمک بزرگنمایی میتوان به راحتی دندان را از پوسیدگی پاکسازی کرد و سر ریشه ها را برای عصب کشی قطع نمود‌. همچنین به علت دقت بالا در این روش میتوان هنگام جراحی با انجام برش ریزتر و انجام درمان ریشه دوره نقاهت بعد از عمل را نیز کاهش داد و درد را به حداقل رساند‌.

نحوه انجام عمل جراحی و عصب کشی با میکروسکوپ

در این روش نیز همچون سایر روش ها، ابتدا دندان بررسی میشود و راه درمانی و چگونگی انجام کار توسط دندانپزشک متخصص مشخص میشود. سپس محل مورد نظر با بی حسی موضعی، بی حس میشود. در ادامه در صورت عصب کشی از تاج، پوسیدگی های دندان حذف و حفره ای برای رسیدن به اعصاب دندان ایجاد میشود. تمام مراحل با میکروسکوپ انجام میشود و تمام پوسیدگی به طور کامل و با دقت بالا برداشته میشود.

سپس نوبت به قطع اعصاب و ریشه میرسد. در این مرحله به علت دید کافی دندانپزشک به وضعیت دندان و ریشه، کار با دقت و ظرافت بالایی انجام میشود. در صورت جراحی نیز بعد از بررسی دندان، جراح دندانپزشک، یک برس کوچک در لثه ایجاد می کند و نستقیما به ریشه دسترسی پیدا می کند و اقدام به درمان ریشه می کند.

فواید درمان دندان با میکروسکوپ

همانطور که اشاره کردیم بزرگنمایی دندان و اجزای آن بزرگترین مزیت مبکرویکوپ است که موجب میشود دقت بالایی در انجام جراحی و عصب کشی وجود داشته باشد و حتی هنگام ریختن مواد پرکننده، کار چنان با دقت انجام میشود که راهی برای هوا و الودگی و میکروب باقی نمی ماند و دندان به درستی مهر و موم میشود.

درد کمتر و دوره درمان کمتر به علت دقت بالا و انجام کمترین جراحی و برش از دیگر مزایای این روش است.

انجام درمان ریشه بدون درگیری و خراب شدن دندان به یادگی و در اسرع وقت

حذف پوسیدگی دندان به طور کامل

پرکردن دندان به طور کامل و مهر موم دقیق

کمتر شکسته شدن تاج و استخوان دندان

راحتی بیشتر برای دندانپزشک

آسیب کمتر به بافت های مجاور و دندان های مجاور

 

برتری درمان دندان با میکروسکوپ از سایر روش ها

به طور قطع هنگامی ک دقت بالا رود انجام تمام کارها آسان تر و بهتر خواهد بود‌. مهمترین شاخصه درماک با میکروسکوپ نیز همین دقت بالا است و به همین علت و این موضوع که کمترین آسیب با این روش به دندان و لثه و ریشه زده میشود موجب میشود تا این روش نسبت به سایر روش های سنتی کارآمدتر باشد. افراد نیز علاقه بیشتری برای انجام عصب کشی با میکروسکوپ نسبت به روش سنتی آن نشان می دهند.

تماس با ما