دندان پزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم

دندان پزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم

دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم چیست؟ در ابتدا توضیحاتی در مورد دندانپزشکی ارائه می دهیم. دندانپزشکی یکی از حوزه های پزشکی در حوزه دندان است که پزشک معالج باید برای آن دوره ببیند و بعد از گذراندن دوره های متعدد و گرفتن تخصص قادر به انجام انواع خدمات دندانپزشکی اعم از کشیدن دندان، پرکردن دندان، عصب کشی و … خواهد بود. 

امروزه با پیشرفت چشم گیر علم روز دندانپزشکی دستگاه هایی نوین برای ارائه خدمات به مراجعین دندانپزشکی روی کار آمده اند که همگی در جهت کاهش درد و انجام بهترین روش برای بهبود دندان ساخته شده اند. مثلا لیزر برای عصب کشی و جراحی دندان یک دستگاه عالی به شمار میرود که درد و دوره نقاهت را بسیار کاهش می دهد. 

اما نوین ترین روش که در حال حاضر در خاورمیانه هنوز به آن توجهی نشده و دکتر هیلا یوسفی برای اولین بار در خاورمیانه اقدام به انجام آن کرده است، دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم است. در ادامه توضیح خواهیم داد که دندانپزشکی شخصی شده چیست و چه کاربردی دارد.

دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم

همانطور که از نام این روش پیداست این روش برای هر شخص شخصی سازی میشود. یعنی چه؟ یعنی هر شخص به صورت جداگانه بررسی میشود و دندان ها از نظر پوسیدگی و یا ایرادات دیگر بررسی میشود و طبق الگویی که دندانپزشک از دندان ها برداشت می کند اقدام به اصلاح دندان ها و راه های جلوگیری از پیشرفت مشکلات دندان ارائه می دهد. 

این روش علاوه بر اینکه برای بزرگسالان پیشنهاد میشود، به کودکان نیز پیشنهاد میشود. در واقع تاثیر آن در کودکانی که دندان آنها به سرعت در حال خراب شدن است بسیار بیشتر است و یک درمان جلوگیرانه عالی برای جلوگیری از مشکلات بیشتر دهان و دندان به شمار میرود. 

دکتر هیلا یوسفی اولین پایه گذار دندانپزشکی شخصی شده بر اساس ژنوم در خاورمیانه است که با تحقیقات علمی و عضویت در بنیاد تحقیقاتی جهانی این روش، تلاش دارد این روش نوین و بسیار کارآمد را گسترش دهد و افراد را از مزایای آن باخبر سازد. 

مزایای دندانپزشکی شخصی سازی شده

مهمترین مزایای آن جلوگیری از پیشرفت خرابی های دندان و پوسیدگی های دندان است. در این روش بعد از بررسی های لازم، درمان ها و روش های پیشگیرانه برای جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی ها ارائه میشود. 

هزینه جلوگیری همیشه از درمان کمتر خواهد بود. بعد از رفع مشکلات دهان و دندان درمان در جهت پیشگیری از خرابی بیشتر دندان ها ارائه میشود که می تواند هزینه های بعدی درمان را بسیار کاهش دهد. 

در کودکان همیشه خوردن شیرینی جات و تنقلات سفت مشکل ساز است. از همین رو باید به کودکان توجه بیشتری کرد و در طول رشد آنها مرتب به دندان های آنها رسیدگی کرد. این روش یک روش پیشگیرانه بسیار مناسب برای کودکان است. 

 

تماس با ما