دندانپزشکی بدون درد با لیزر

دندانپزشکی بدون درد با لیزر

دندان به طور کلی به دو قسمت تاج و ریشه تقسیم می گردد. گاهی به دلایل مختلف دندان ها دچار آسیب شده و دندانپزشک تجویز به عصب کشی دندان مورد نظر می نماید. ما می خواهیم در این مقاله در مورد عصب کشی بدون درد با لیزر صحبت کنیم و با مزایا و نحوه استفاده از لیزر آشنا گردیم. پس اگر شما از ترس عصب کشی اقدام به درمان دندان خود نمی کنید با ما همراه شوید تا یک روش موثر و بدون درد را به شما بشناسانیم.

چرا دندان احتیاج به عصب کشی دارد؟

گاهی به دلایل مختلف ممکن است فرد احتیاج به عصب کشی و درمان دندان داشته باشد. این دلایل به این شرح است:

  • شکسته شدن دندان
  • پوسیدگی عمیق در دندان
  • ضربه خوردن به دندان

نحوه عصب کشی دندان به صورت سنتی

در هنگام عصب کشی در ابتدا هر چه پوسیدگی‌ در دندان وجود دارد از دندان زدوده شده و خارج می گردد. پس از آن عفونت و پالپ از روی دندان ها ازبین برده شده و با کمک وسایل مخصوص عصب کشی ریشه دندان صورت می پذیرد.

هنگامی که عصب کشی انجام شد با مواد خاصی حفره دندان پر می گردد. به این طریق از بروز عفونت به ریشه و پوسیدگی دوباره دندان جلوگیری می گردد و با کمک روکش یا ترمیم دندان پرشده پوشیده می گردد. به این طریق از جلوی شکسته شدن و یا آسیب رسیدن به دندان جلوگیری می شود.

عصب کشی بدون درد با لیزر

با پیشرفت تکنولوژی های به روز و مدرن در زمینه دندانپزشکی عصب کشی و درمان ریشه با کمترین درد، راحت و سریع انجام می پذیرد. یکی از این روش های مدرن دندانپزشکی و جراحی با لیزر است. با کمک لیزر درمانی می توان به درمان ریشه و اقدام به عصب کشی بدون درد نمود. عصب کشی با لیزر صحبت کنیم بهتر است ابتدا یک شناخت جزئی در مورد لیزر بدانیم.

لیزر، نور متمرکز شده، تقویت شده و تک موجی است که تاثیرات متنوع و مختلفی در علم پزشکی دارد. از این روش برای جراحی دندان، چشم، درمان سرطان و … کاربرد موثر و مفیدی دارد.

از کاربردهای این روش درمانی برای دندانپزشکی می توان به: درمان پوسیدگی دندان، سفید کردن دندان، درمان حساسیت، درمان لثه و … اشاره داشت.

مزایا عصب کشی دندان با لیزر

از مزایای انجام عصب کشی با کمک لیزر دندانپزشکی می توان به این موارد اشاره داشت:

هیچگونه صدایی در طول فرآیند سوراخ نمودن دندان ایجاد نخواهد کرد.

چرا که از یک مته لیزری برای انجام سوراخ در دندان استفاده می گردد.

بیمار با کمک عصب کشی لیزری ساختار دندان سالم تری خواهد داشت و در درازمدت هم برای سلامت دندان مناسب می باشد.

لیزر دندانپزشکی به دلیل استریل و ضدعفونی نمودن پالپ قابل استفاده می باشد و باعث حذف باکتری های دندانی می شود.

از خونریزی جلوگیری می نماید. روش های سنتی عصب کشی خونریزی شدیدی داشته و باعث می شود تا کار برای دندانپزشک دشوار گردد.

عوارض عصب کشی بدون درد با لیزر

اما خوب در کنار مزایایی که عصب کشی دندان با لیزر دارد می تواند همراه با عوارضی هم باشد. البته این عوارض نسبت به روش سنتی دندانپزشکی بسیار کم و به ندرت ممکن است پیش بیاید.

به طور کلی عصب کشی با لیزر در برخی از افراد ممکن است فقط با کمی درد همراه باشد که با مراجعه به متخصص دندانپزشک و تشخیص آن داروهای مسکن تجویز و استفاده گردد.

 هزینه درمان عصب کشی بدون درد با لیزر

تعیین هزینه عصب کشی دندان با لیزر به چند عوامل بستگی دارد که شامل این موارد می شود:

  • سابقه تخصص دندانپزشک
  • میزان پوسیدگی
  • تعداد کانال های دندان
  • عمق آسیب دندان
  • سابقه عصب کشی به روش های دیگر

در آخر

با کمک دندانپزشکی لیزری این اجازه به دندانپزشک داده می شود تا راحت اقدام به درمان و ترمیم دندان های آسیب دیده بپردازد و در مقابل هم بیمار با هزینه ای کم، بدون درد و سریع به بهبود دندان های خود بپردازد.

تماس با ما